Imagen
1965
Document mecanoscrit amb anotacions manuscrites. -- Owe Pellsjö s'acomiada de Joan Brossa i li anuncia que a partir de l'agost es traslladarà a Suècia, on té el projecte d'exposar la seva obra i de crear algunes obres de grans dimensions (i.e. probablement escultures monumentals d'encàrrec). Pellsjö li recorda que l'últim cop que es van trobar, ja fa temps, s'havia ofert a Brossa a portar-li un article seu sobre Antoni Tàpies que inclou un reportatge fotogràfic de Xavier Miserachs, publicat a la revista "Konstrevy" (i.e. "Möte med Tàpies i Barcelona", "Konstrevy" 2-3 (1965)).
No disposa de cap exemplar de la revista per donar-li, però li indica que Tàpies té una còpia de l'article, en el qual Pellsjö tracta sobre el grup Dau al Set a partir del testimoni que li han donat Brossa i Tàpies, diferent per exemple del que ha escrit Joan Ponç; i li'n tradueix un extracte en què Pellsjö descriu el treball de col·laboració entre Brossa i Tàpies, que darrerament ha continuat en la creació d'un llibre d'artista (i.e. probablement en referència a "El pa a la barca", 1963). De fet Pellsjö indica que no era el primer cop que escrivia sobre Dau al Set a la revista "Konstrevy", en la línia de Tàpies que considera el grup sobrevalorat, malgrat la importància que va tenir en el context de reclusió franquista; i a propòsit de Joan Brossa i la seva obra "Or i sal", representada el 1959 amb decorats d'Antoni Tàpies, Pellsjö valora la producció teatral de Brossa, paral·lela al teatre de Samuel Beckett i Eugène Ionesco, i atribueix el poc reconeixement de Brossa al fet que escriu només en català i a que no ha tingut oportunitats d'accedir al gran públic. D'altra banda Pellsjö desconeix si Brossa va anar a veure la seva exposició (i.e. potser l'exposició d'escultura "Nueve años de un escultor extranjero en España", celebrada el 1965 al Colegio de Abogados de Barcelona, o potser al Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya i Balears) i en tot cas espera que rebés uns catàlegs que Pellsjö li va deixar a la seva porteria; i en aquesta ocasió li n'adjunta un altre. En fi, Pellsjö demana a Brossa la seva col·laboració amb un text de creació, per exemple un poema, per a un llibret sobre la seva obra que s'està preparant amb motiu de la pròxima exposició d'Owe Pellsjö a Estocolm, a la Galerie Pierre (i.e. Owe Pellsjö : skulpturer, Galerie Pierre, Stockholm, september-oktober 1965). -- Al verso del full, diversos termes escrits amb llapis de la mà de Joan Brossa; i.e. un terme poc intel·ligible escrit a l'àrea central del full, potser el terme "Midi", i el nom "Madelon Belle" escrit al peu del full. -- Adjunt a la carta, una targeta personal d'Owe Pellsjö que inclou al peu l'adreça impresa de l'estudi de l'artista a Barcelona. La targeta conté la nova adreça d'Owe Pellsjö mecanografiada, a la ciutat de Norrköping (Suècia), vàlida a partir del 20 de juliol de 1965.

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Correspondence > Correspondence with individuals > Joan Brossa's correspondence
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Series:
Subsèrie Correspondència de JB. Sèrie Correspondència amb persones. Secció Correspondència. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
1965
Dimensions/Duration:
Dimensions: 6 x 9,7
Dimensions: 27,5 x 21,3
Copyright:
© Owe Pellsjö
Language:
Spanish
Material type:
Document
Identification number:
A.JBR.04014.007.016
Call number:
BROSSA_XXX_XXX_XX_000XX_007