Activitats Conferències i debats

Neurociència i educació: com podem jugar, aprendre i ser més creatius?

Debats d’Educació. A càrrec de Paul Howard-Jones

10 nov. 2015

Auditori MACBA

Auditori MACBA

El proper 10 de novembre, a l’Auditori Meier del MACBA, portarem a terme una nova edició dels Debats d’Educació. En aquesta ocasió, el nostre convidat serà Paul Howard-Jones, professor de Neurociència i Educació a la Universitat de Bristol (Regne Unit). Howard-Jones destaca per haver estat mestre, inspector educatiu i, actualment, investigador i referent mundial en el desenvolupament d’estudis sobre com aplicar la neurociència per millorar l’ensenyament i l’aprenentatge i establir nous criteris en la teoria educativa, a més de concretar els nous descobriments en propostes de polítiques educatives. Howard-Jones apuntarà algunes claus per millorar l’aprenentatge a partir de la comprensió dels processos cognitius i la neurociència.

Tenint en compte aquestes evidències i les conclusions de les seves investigacions, debatrem sobre els punts següents:
• Existeixen mites sobre el desenvolupament del cervell dels infants?
• Els jocs ofereixen experiències d’aprenentatge positives? Com poden ser aplicats en educació? Com podem jugar, aprendre i ser més creatius?
• Com influeix la tecnologia en els cervells dels infants?
• Hi ha algunes edats que són més importants que d’altres per a l’aprenentatge?
• Com l’aprenentatge de noves habilitats canvia el cervell i impacta en la nostra manera d’aprendre al llarg de la vida?

Programa

DIMARTS 10 DE NOVEMBRE DE 2015, A LES 18.30 h
Lloc: Auditori Meier

PARTICIPANTS
Paul Howard-Jones
Abans d’acabar el doctorat, el professor Howard-Jones va ser mestre i inspector educatiu, i aquesta experiència va fomentar el seu interès a aplicar la comprensió de la cognició i la neurociència per millorar l’aprenentatge dels infants. Aquests darrers anys ha dut a terme experiments per obtenir més informació sobre com podem fomentar la creativitat a l’aula amb l’ús de les noves tecnologies. La seva recerca combina la modelització neurocomputacional d’imatges cerebrals per tal d’avaluar l’aprenentatge. Els mètodes que utilitza per aquesta modelització estan centrats en l’elaboració de jocs d’aprenentatge educatiu.

Inscripció

Entrada gratuïta. Amb inscripció prèvia a http://www.fbofill.cat/. Places limitades. Conferència en anglès amb traducció simultània.

El debat es podrà seguir en directe per videostreaming a través de www.fbofill.cat, i també via Twitter @FundacioBofill i @UOCdirecte amb el hashtag #debatseducacio.

  • Afegeix al Recorregut

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

  • Comparteix

    Per email

  • Comenta

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

Per què visites la web del MACBA?

Moltes gràcies! La teva resposta ens ajuda a millorar aquesta web.