Carregant...

Waiting for Tear Gas, 1999-2000

Tot esperant pel gas lacrimògen, 1999-2000
Projecció imatge fixa, Dimensions variables

«Com inventem les nostres vides a partir d'un ventall limitat de possibilitats i com els qui tenen poder s'inventen les nostres vides en comptes de nosaltres?» Com ja he suggerit, si ens limitem a plantejar aquestes preguntes dins dels límits institucionals de la cultura d'elit, dins del «món de l'art», només obtindrem respostes acadèmiques. Atesa una certa pobresa de mitjans, aquest art aspira a tenir un públic més ampli, i a fer consideracions de transformació social concreta.

[…] Ens cal una crítica política del gènere documental. Els artistes americans amb consciència social poden aprendre molt per tant dels èxits com dels errors, els compromisos i les col·laboracions dels seus predecessors —l'Era Progressista i el New Deal. Com hem de valorar l'estreta col·laboració històrica entre creadors de documentals i socialdemòcrates? Com hem de valorar la relació entre forma i política en l'obra dels més progressistes Worker's Film i Photo League? Com podem evitar sentir una mena de nostàlgia política esteticista en veure els treballs de la dècada de 1930? I què me'n dieu de l'apropiació de l'estil documental per part del capitalisme monopolista (especialment les companyies petrolieries i les cadenes de televisió) a final de la dècada de 1940? Com ens podem desempallegar dels aspectes autoritaris i burocràtics del gènere, del seu positivisme implícit (que es fa evident només de veure un segon d'emissió de qualsevol programa d'Edward R. Murrow o de Walter Cronkite)? Com podem produir un art que generi diàleg en comptes d'una afirmació pseudopolítica acrítica?

[…] La relació més íntima, d'escala humana, que resulta més alterada per tot plegat és el compromís social específic que té com a resultat la imatge: la negociació entre el fotògraf i el subjecte en la realització d'un retrat, la seducció, la coerció, la col·laboració, o l'estafa. Però si eixamplem el nostre angle de visió, ens trobem que les polítiques institucionals d'elit en el sentit més ampli i la cultura «popular» també queden amagades pel mite del fotògraf com a artista.

Allan Sekula, 2000


Fitxa tècnica

Títol original:
Waiting for Tear Gas
Número de registre:
1924
Artista:
Sekula, Allan
Data de creació:
1999-2000
Any d'adquisició:
2002
Estat:
En préstec
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Projecció imatge fixa
Tècnica:
Projecció de diapositives i vinil autoadhesiu
Dimensions:
Dimensions variables
Número d'edició:
Ed. 2/5
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright:
© The Estate of Allan Sekula
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.


Continguts relacionats

Imatges

Allan Sekula "Waiting for Tear Gas", 1999
Allan Sekula "Waiting for Tear Gas", 1999
Allan Sekula "Waiting for Tear Gas", 1999

Àudios

Son[i]a #119. Allan Sekula
27.01.2011