al

Formes i procediments d'acumulació

Taller dirigit a artistes i estudiants de belles arts

«Bé, per on comencem? Com hem d'observar? Com hem d'arrencar? Quin procediment o temperatura? Quin enfocament és el millor per penetrar en la realitat desdibuixada d'avui?
Aquestes preguntes es poden considerar coordenades per orientar-nos en aquesta "xarxa de l'ara" tan rígida, en què estem tots atrapats...
Les metàfores que van des de d'entreteixir-se en construccions gelatinoses de quadrícules fins al rythm and blues poden molt bé fusionar rosaris i cintes transportadores.
Si voleu, us poden guiar per aquest espectacle, per analitzar algunes de les estratègies, aventures i fracassos que he viscut al llarg dels anys i que m'han permès capbussar-me en el present.
A partir d'una barreja personal de receptes –com va dir una vegada Aldous Huxley: "Heu d'intentar saber-ho tot d'alguna cosa, i alguna cosa de tot"–vaig fer intents amb totes les meves forces, vaig fracassar molt i vaig descobrir moltes coses. Encara que no vaig arribar a tocar la lluna, em vaig quedar flotant per la seva atmosfera, pels voltants…
A diferència del que passa en el que anomenem el nostre món racional, en l'art la sospita i el dubte es consideren qualitats.
A veure què hi podem fer tots plegats!»Thomas Bayrle

Thomas Bayrle (Berlín, 1937) és considerat un dels màxims representants de la recepció del moviment pop a Alemanya. Actiu des de finals dels seixanta, la seva obra planteja com el procés de producció, repetició i lectura d'una imatge es relaciona amb una assumpció determinada del projecte modern. Alhora, posa de manifest la dificultat d'aquest últim per enfrontar-se a dos dels conceptes fonamentals de la societat actual: les nocions de diferència i d'error. Aquest taller, impartit pel mateix Thomas Bayrle, està adreçat a joves artistes de qualsevol disciplina. Tant l'artista com els participants faran una reflexió sobre l'activitat creadora, que s'estructura entorn de quatre aspectes vinculats a l'anàlisi de l'obra de Bayrle, com són el muntatge, el canvi d'escales, la diversificació de material i l'enllaç perdut.


Exposició