Fons de la Col·lecció

Rodney Graham 'Standard Edition', 1988

Standard Edition

Edició estàndard

Fecha:
1988
Tipo obra:
Objecte
Material:
Acer inoxidable, llautó i llibres
Medidas:
30,5 x 15,5 x 261,5 cm
Número Ejemplar:
Procedencia:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Col·lecció Fundación Repsol
Registre núm:
1752

ITINERÀNCIA DE L'OBRA

  • Fecha:
    10 feb. 2009 - 17 maig 2009
    Lugar:
    Museum für Gegenwartskunst de Basilea

L'intel·lectualisme que impregna les obres de Rodney Graham (Abbotsford, Canadà, 1949) no li ha impedit ser reconegut internacionalment. Amb una estètica freda i amb un llenguatge minimalista, bona part de les seves obres es plantegen com a comentaris visuals a textos i autors que han estat referents en la producció cultural occidental: Georg Büchner, Edgar Allan Poe, Herman Melville, Raymond Roussel i sobretot Sigmund Freud. Les seves obres (llibres, objectes escultòrics, pel·lícules, enregistraments musicals, performances, fotografies i pintures) sovint segueixen una lògica circular o de loop creada a partir de les representacions que alimenten la nostra imatge del món. D'altra banda, com Freud, Graham s'ha interessat i ha explorat la foscor, els somnis i la marginalitat.

Si bé Rodney Graham comparteix el llenguatge minimalista d'autors contemporanis com els que van formar el grup de Vancouver a finals dels seixanta (Ken Lum, Jeff Wall i Ian Wallace), les seves referències culturals centren la seva obra en l'element textual. Hereu de la tradició que arrenca amb Stéphane Mallarmé i Raymond Roussel i que entronca amb l'estructuralisme, Graham entén el text com a productor de significat. Les seves creacions d'objectes-llibre són una sèrie d'obres en què l'artista utilitza llibres d'autors dels segles XIX i XX per convertir-los en una peça objectual. En alguns casos, folra llibres ja editats; en d'altres, intervé d'una manera visual en el text; i sovint dissenya capses i màquines de lectura o transforma el text en un objecte escultòric.

Standard Edition és una les obres més conegudes de l'autor. Es tracta d'una escultura híbrida que combina text i objecte. Graham situa els 24 volums de les obres completes de Freud en una caixa amb forma de lleixa de metall subjectada a la paret i hi intercala els llibres amb una lògica pragmàtica: és el gruix de cada volum el que determina la progressió dels espais buits. L'obra conté una clara referència al minimalisme de les caixes i espais cúbics de Donald Judd, un dels artistes visuals que ha influït més en Rodney Graham. Més que d'apropiació, i al·ludint a l'ús recurrent de llibres en les seves obres, Graham parla d'“indexació”, en el sentit que el seu art s'annexa a obres ja existents, en aquest cas filosòfiques.

  • Afegeix al Recorregut

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

  • Comparteix

    Per email

  • Comenta

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

Continguts relacionats

Àudios

Publicacions

Activitats

Per què visites la web del MACBA?

Moltes gràcies! La teva resposta ens ajuda a millorar aquesta web.