Fil d'ariadna Sobre el MACBA Premsa Imatges 2020 Fina Miralles. Soc totes les que he sigut ImatgeVistes de "Fina Miralles. Soc totes les que he sigut" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Fina Miralles. Soc totes les que he sigut" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Fina Miralles. Soc totes les que he sigut" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Fina Miralles. Soc totes les que he sigut" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Fina Miralles. Soc totes les que he sigut" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Fina Miralles. Soc totes les que he sigut" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Fina Miralles. Soc totes les que he sigut" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Fina Miralles. Soc totes les que he sigut" Foto: Miquel CollImatgeMiralles, Fina Translacions. Herba flotant al mar. Premià de Mar, 1973Impressió per raig de tinta sobre paper. Documentació de l’acció de novembre de 1973 a Premià de Mar, Barcelona. Museu d’Art de Sabadell. Ajuntament de Sabadell © Fina MirallesImatgeMiralles, Fina Relacions. Relació del cos amb elements naturals. El cos cobert de palla, 1975Fotografia a les sals de plata. Documentació de l’acciói de gener del 1975 a Sabadell, Barcelona. Museu d’Art de Sabadell. Ajuntament de Sabadell. Col·lecció MACBA. Dipòsit de la Generalitat de Catalunya. Col·lecció Nacional d’Art © Fina Miralles ImatgeMiralles, Fina L’arbre. L’arbre i l’home. A Dalt de l’arbre, 1975Impressió per raig de tinta sobre paper. Museu d’Art de Sabadell. Ajuntament de Sabadell © Fina MirallesImatgeMiralles, Fina Doble horitzóTela tenyida amb anilina sobre bastidor de fusta. Museu d’Art de Sabadell. Ajuntament de Sabadell © Fina MirallesImatgeMiralles, Fina El retorn, 2012La Muga Caula, Les Escaules. Injecció de tinta sobre paper. Col·lecció Fina Miralles © Joan Casellas-Arxiu AireImatgeMiralles, Fina El rastre de la sirena, 2014Injecció de tinta sobre paper. Col·lecció Fina Miralles © Teresa RoigImatgeMiralles, Fina Imatges del zoo, 1974Fotografia a les sals de plata. Col·lecció Museu d'Art de Sabadell ©Fina Miralles ImatgeMiralles, Fina Translacions. Dona-arbre [Documentació de l'acció realitzada el novembre de 1973 a Sant Llorenç de Munt, Espanya], 1973Fotografia a les sals de plata. Col·lecció MACBA. Dipòsit de la Generalitat de Catalunya. Col·lecció Nacional d'Art ©Fina MirallesImatgeMiralles, Fina La justícia (Sèrie Matances), 1977Tècnica mixta. 51,5 x 66,5 cm. Col·lecció Museu d'Art de Sabadell ©Fina Miralles Tony Cokes. Música, text, política ImatgeVistes de "Tony Cokes. Música, text, política" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Tony Cokes. Música, text, política" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Tony Cokes. Música, text, política" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Tony Cokes. Música, text, política" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Tony Cokes. Música, text, política" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Tony Cokes. Música, text, política" Foto: Miquel CollImatgeVistes de "Tony Cokes. Música, text, política" Foto: Miquel CollImatgeCokes, Tony Black Celebration, 1988Video, b/n, sonido, 17 min 11 s Cortesía de Greene Naftali, Nueva York, Hannah Hoffman, Los Ángeles, y Electronic Arts Intermix, Nueva YorkImatgeCokes, Tony The Queen is Dead… Fragment 2, 2019 Video, color, sonido, 15 min 39 s Cortesía de Greene Naftali, Nueva York, Hannah Hoffman, Los Angeles, y Electronic Arts Intermix, Nueva YorkImatgeCokes, Tony 2@, 1998-2000Video, color, sonido, 5 min 22 s Cortesía de Greene Naftali, Nueva York, Hannah Hoffman, Los Angeles, y Electronic Arts Intermix, Nueva YorkImatgeCokes, Tony 3#, 2001 Video, color, sonido, 3 min 50 s Cortesía de Greene Naftali, Nueva York, Hannah Hoffman, Los Angeles, y Electronic Arts Intermix, Nueva YorkImatgeCokes, Tony Ad Vice, 1998-1999 Video, color, sonido, 6 min 36 s Cortesía de Greene Naftali, Nueva York, Hannah Hoffman, Los Angeles, y Electronic Arts Intermix, Nueva YorkImatgeCokes, Tony Evil.16 (Torture.Musik), 2009-2011Video, color, sonido, 16 min 27 s Cortesía de Greene Naftali, Nueva York, Hannah Hoffman, Los Ángeles, y Electronic Arts Intermix, Nueva YorkImatgeCokes, Tony killer.mike.karaoke, 2017Video, color, sonido, 5 min 14 s Cortesía de Greene Naftali, Nueva York, Hannah Hoffman, Los Angeles, y Electronic Arts Intermix, Nueva York Col·lecció Rafael Tous ImatgeAbad, Francesc Analogías, 1991 Còpia tipus , 240x350 cm, marbre, 150x90 cm, monitorImatgeBenito, Jordi Assaigs per a l’Òpera Europa. Romani X, 1982Tècnica mixta: jaqueta torero, fustes.ImatgeAbad, Francesc Davant/darrere-posición normal/posición anormal, 1972-19924 fotosImatgeBalcells, Eugènia Supermercat, 1976Objectes diversos. 44 peces de 250x28 cm (c/u)ImatgeBalcells, Eugènia Supermercat, 1976Objectes diversos. 44 peces de 250x28 cm (c/u)ImatgeCerdà, Jordi Mort de Franco TV, 19757 capses de metacrilat amb fotos b/n. 7x9,5x2 cm (c/u)ImatgeMiralda, Antoni Jouy?, 1972SerigrafiaImatgePazos, Carlos No hay replay, 1989Instal·lacióImatgePazos, Carlos Let me be your teddy bear, 1981Guitarra, peluix i neóImatgeRibé, Àngels Acumulació/Integració, 19736 fotografies. 50x75 cmImatgeTorres, Francesc Atomic Fallout Shelter (Mobile Version) and/or Hermetic Caddy, 1982Carbonet i pastel sobre paper. 147x225 cmImatgeTorres, Francesc Newsweek Series (15), 1991Cibachromes a partir de página de revista manipuladesImatgeXifra, Jaume Pochoir, 1967Pochoir sobre bastidor de roba Acció. Una història provisional dels 90 ImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeVistes de l'exposició "Acció. Una història provisional dels 90" Foto: Miquel CollImatgeAccidents Polipoètics Rafael Metlikovez (Canovelles, 1964 - Granollers, 2017) Xavier Theros (Barcelona, 1963) Accidents Polipoètics recitant el poema Nenecaca al Festival de Poesía Sorpresa Europea, (SAT) Sant Andreu Teatre, Barcelona de novembre de 1993. Fotografia a les sals de plata. Arxiu Consuelo Bautista © Foto: Consuelo BautistaImatgeAbril Ascaso, Óscar Low Tech-Music n.5 (peça per a plàstic de polietilè alveolar), 1995. Foto: Joan Casellas Arxiu AireImatgeCasellas Teià, Joan Joan Casellas Teià (Barcelona), 1960 Acció-concentració núm.2. Sala Balmes 21, Barcelona 1995 Fotografia a les sals de plata. Cortesia de l’artista / Arxiu Aire © Foto: Teresa Ramírez ImatgeFerrer, Esther Mallarmé révisé o Malarmado revisado 1968/1992, 1992 Festival Polyphonix. Hommage à John Cage, Centre Pompidou, París. Foto: Jean-Pierre Sonolet. Cortesia de l'artista.ImatgeValcárcel, Isidoro OMISIÓN 1991ImatgeRecarens, Tere La Gallinita Ciega 1992 L’Artesà de GràciaImatgeNoguerira, Lucia … 1992 Vista de la instal·lació a la Galeria Anthony Reynolds, 1992. Col·lecció MACBA. Fundació MACBA © The Estate of Lucia Nogueira, cortesia de la Galeria Anthony Reynolds, LondresImatgeLos rinos Foto: Núria Andreu de disturbis, dols i festes ImatgeParemos el racismo Centro de Documentación de Movimientos Sociales Mercè Grenzner – Can Batlló, Barcelona, 1999.ImatgeColectivo de transexuales de Cataluña proderechos Centro de Documentación de Movimientos Sociales Mercè Grenzner – Can Batlló, Barcelona, 1990ImatgeCurset de llengua de signes (Dactilologia) Amb el suport de la Federació de Sords de Catalunya FAGC – Front d'alliberament gai de Catalunya. Centro de Documentación de Movimientos Sociales Mercè Grenzner – Can Batlló, Barcelona. 1993ImatgeSònia assassinada pel Feixisme FAGC – Front d'alliberament gai de Catalunya. JAG - Joves per l’Alliberament Gai. Centro de Documentación de Movimientos Sociales Mercè Grenzner – Can Batlló, Barcelona, 1991 Temporada 2020 ImatgeExposició: Fina Miralles. Soc totes les que he sigut Miralles, FinaImatges del zoo 1974 Fotografia a les sals de plata. Col·lecció Museu d'Art de Sabadell ©Fina MirallesImatgeExposició: Fina Miralles. Soc totes les que he sigut Miralles, FinaTranslacions. Dona-arbre [Documentació de l'acció realitzada el novembre de 1973 a Sant Llorenç de Munt, Espanya] 1973 Fotografia a les sals de plata. Col·lecció MACBA. Dipòsit de la Generalitat de Catalunya. Col·lecció Nacional d'Art ©Fina MirallesImatgeExposició: Fina Miralles. Soc totes les que he sigut Miralles, FinaLa justícia (Sèrie Matances) 1977 Tècnica mixta. 51,5 x 66,5 cm. Col·lecció Museu d'Art de Sabadell ©Fina MirallesImatgeExposició: Acció. Una història provisional dels 90 Ferrer, EstherMallarmé révisé o Malarmado revisado 1968/1992, 1992 Festival Polyphonix. Hommage à John Cage, Centre Pompidou, París. Foto: Jean-Pierre Sonolet. Cortesia de l'artista.ImatgeExposició: Acció. Una història provisional dels 90 Valcárcel, IsidoroOMISIÓN 1991ImatgeExposició: Acció. Una història provisional dels 90 Recarens, TereLa Gallinita Ciega 1992 L’Artesà de GràciaImatgeExposició: Acció. Una història provisional dels 90 Noguerira, Lucia… 1992 Vista de la instal·lació a la Galeria Anthony Reynolds, 1992. Col·lecció MACBA. Fundació MACBA © The Estate of Lucia Nogueira, cortesia de la Galeria Anthony Reynolds, LondresImatgeExposició: Acció. Una història provisional dels 90 Los rinosFoto: Núria AndreuImatgeExposició: Un segle breu: Col·lecció MACBA Euba, Jon MikelFiesta 4 puertas 2001 Vista de la instal·lació al MACBA, 2012. Col·lecció MACBA. Fundació MACBA © Jon Mikel Euba, VEGAP, Barcelona. Foto: Rafael VargasImatgeExposició: Tony Cokes Cokes, TonyVistes de la instal·lació, Della’s House, Hannah Hoffman, Los Ángeles 2019 Cortesia de l'artista, Greene Naftali, Nova York, Hannah Hoffman, Los Angeles, i Electronic Arts Intermix, Nova York. Foto: Elon SchoenholzImatgeExposició: Tony Cokes Cokes, TonyVista de la instal·lació, On Non-Visibility, Greene Naftali, Nova York 2018 Cortesia de l'artista, Greene Naftali, Nova York, i Hannah Hoffman, Los AngelesImatgeExposició: Tony Cokes Cokes, TonyVista de la instal·lació, On Non-Visibility, Greene Naftali, Nova York 2018 Cortesia de l'artista, Greene Naftali, Nova York, Hannah Hoffman, Los Angeles, i Electronic Arts Intermix, Nova YorkImatgeExposició: Tony Cokes Cokes, TonyVista de la instal·lació, On Non-Visibility, Greene Naftali, Nova York 2018 Cortesia de l'artista, Greene Naftali, Nova York, Hannah Hoffman, Los Angeles, i Electronic Arts Intermix, Nova YorkImatgeExposició: De disturbis, dols i festes Trans en los baños del gym 2019 Registre fotogràfic. Foto © Nacho UzcateguiImatgeExposició: Ecologies Culturals Activistas en contra de la desaparición del valle de Riaño pintando sobre la presa “DEMOLICIÓN” 1987 Foto © Luis GonzalezImatgeExposició: Mostreig #4 Arxiu històric Foto © Enric Farrés DuranImatgeExposició: Felix Gonzalez-Torres. Política de la relació Gonzalez-Torres, Felix "Untitled" (Last Light) 1993 Bombetes, portabombetes, fil elèctric i transformador. Dimensions variables segons la instal·lació. Edició de 24, 6 APs. Publicat per A.R.T. Press, Los Angeles i Andrea Rosen Gallery, Nova York. Copyright Felix Gonzalez-Torres. Cortesía The Felix Gonzalez-Torres Foundation. Fotògraf: Jordi V. Pou. Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Dipòsit Brondesbury Holdings Ltd.ImatgeExposició: Felix Gonzalez-Torres. Política de la relació Gonzalez-Torres, FelixUntitled 1990 Metal first-aid kit, paper, clock. 10 1/2 x 7 5/8 x 2 1/8 inches Copyright Felix Gonzalez-Torres. Cortesia The Felix Gonzalez-Torres Foundation.ImatgeExposició: Col·lecció Rafael Tous Pazos, CarlosNo hay Replay 1989 Vista de la instal·lació a la sala Metrònom, Barcelona, 1989. © Carlos Pazos, A+V Agencia de Creadores Visuales, Barcelona, 2020. Cortesia Rafael TousImatgeExposició: Col·lecció Rafael Tous Abad, FrancescDinosaures. Pertorbacións irreversibles 1987 Instal·lació a la Fundació Caixa de Pensions, Barcelona, 1988 © Francesc Abad, VEGAP, Barcelona, 2020. Cortesia Rafael TousImatgeExposició: Col·lecció Rafael Tous Noguera, PerePeus d’armari 1984 © Pere Noguera, Barcelona, 2020. Cortesia Rafael TousImatgeExposició: Col·lecció Rafael Tous Ribé, ÀngelsAcumulació/integració 1973 Vista de la instal·lació al MACBA, 2011. © Àngels Ribé, Barcelona, 2020. Foto: Rafael Vargas Col·lecció Rafael Tous. Roda de premsa ImatgeFoto: Miquel CollImatgeFoto: Miquel CollImatgeFoto: Miquel CollImatgeFoto: Miquel CollImatgeFoto: Miquel CollImatgeFoto: Miquel CollImatgeFoto: Miquel CollImatgeFoto: Miquel Coll