Els assajos «Reivindicaciones ancestrales» (2022), «La purpurina interior» (2022) i «Se avecina un terremoto» (2023), traduïts per primera vegada al castellà, de la filòsofa Denise Ferreira da Silva i l'artista Arjuna Neuman, comparteixen un rerefons comú: la descolonització com l'únic principi ètic rellevant del nostre temps. Aquest principi es reflecteix en la seva manera de fer cinema, per exemple, posant sota sospita l'ull –òrgan privilegiat per a l'assimilació de la cultura visual– o fent una revisió crítica de l'ús d’intertítols i d'un tipus de tall –forat de cuc– que no reforça el temps lineal, sinó que proposa un espai infinit on tota pel·lícula, tota imatge, tot so, existeix a través dels altres.
Aquest Quadern Portàtil es publica amb motiu de la seva exposició Corpus Infinitum al MACBA, en la qual es mostren una sèrie de pel·lícules en les quals, a partir dels quatre elements –aigua, terra, foc i aire–, els artistes reflexionen sobre una existència interdependent, apostant per un temps i uns valors que reimaginen el coneixement i la vida.