Poesia Brossa

«Brossa no crea; tria», diu Roger Bernat. I, efectivament, Brossa treballa amb poemes esparsos, frases, idees anotades en els marges, retalls de premsa, obres teatrals i parateatrals: «cada nova classificació produeix un nou llibre». Poesia Brossa mostra, a través de publicacions, investigacions plàstiques, teatre, cinema, música i gestos dels quals va ser pioner, que la seva obra juga a trencar les convencions i els límits entre disciplines.

La publicació s’ha estructurat en forma de glossari, seguint l’ordre alfabètic, i s’ha construït amb nombroses aportacions. Inclou obres de tres artistes que van ser contemporanis a Brossa: Marcel Mariën, Nicanor Parra i Ian Hamilton-Finlay, amb qui s’estableixen múltiples paral·lelismes. Teresa Grandas i Pedro G. Romero, comissaris de l’exposició, hi col·laboren amb els seus assajos, i Roger Bernat, Isabel de Naverán i María Salgado hi escriuen les seves personals definicions de diversos termes brossians. Llorenç Mas, per la seva banda, hi ha fet una anàlisi a partir del curt No compteu amb els dits (1967) de Pere Portabella, per explicar com treballava el poeta i què l’inspirava. I, en format de petits quaderns, s’hi han afegit obres de Brossa com ara Oda a Joan Miró, Novel·la i Barcelona per Brossa (aquesta última amb fotos de Colita).

mostrar-ne més mostrar-ne menys
any de publicació
2018
suport
Imprès
il·lustracions
386
disseny
Disseny de Filiep Tacq
pàgines
380
línia editorial
Exposicions
edicions
Cat 978-84-92505-94-4 , Spa 978-84-92505-95-1 , Eng 978-84-92505-96-8
any de publicació
2018
suport
Imprès
pàgines
380
il·lustracions
386
línia editorial
Exposicions
disseny
Disseny de Filiep Tacq
edicions
Cat 978-84-92505-94-4 , Spa 978-84-92505-95-1 , Eng 978-84-92505-96-8
artista
Teresa Grandas, comissària, investigadora i escriptora, és conservadora d’exposicions al MACBA. En la seva recerca s’ha centrat sovint en les pràctiques artístiques de la dècada de 1970 —en particular, el treball de les dones artistes i l’escena contracultural—, i en els seus ressons i connexions amb l’art actual. Com a comissària ha estat a càrrec de diverses mostres col·lectives i individuals, entre les quals cal destacar La passió segons Carol Rama (MACBA, 2014; Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, 2015; EMMA, Espoo Museum of Modern Art, Espoo, Finlàndia, 2015-2016; IMMA, Irish Museum of Modern Art, Dublín, 2016; GAM, Galleria Civica d’Arte Moderna e Contemporanea di Torino, 2016-2017), Gelatina dura. Històries escamotejades dels anys vuitanta (MACBA, 2016; Hiriartea Centro de Cultura Contemporánea, Pamplona, 2018), Poesia Brossa (MACBA, 2017; Artium, Vitòria, 2018; Museo Nacional de Bellas Artes y Centro Cultural Kirchner, CCK, Buenos Aires, 2019; MUAC Museo Universitario Arte Contemporáneo, Ciutat de Mèxic, 2021-2022) i Fina Miralles. Soc totes les que he sigut (MACBA, 2021; Index – Swedish Contemporary Art Foundation i Marabouparken konsthall, Estocolm, 2022; MARE – Museo d’Arte Contemporanea Donnaregina, Nàpols, 2022-2023).
llegir-ne més
Poesia Brossa
1 artistes
Poesia Brossa
més informació 02:23
exposició
Poesia Brossa