Aquesta publicació presenta l’obra de Mari Chordà (Amposta, 1942), creadora multidisciplinar que utilitza la imatge, el llenguatge i l’acció social, elements inherents a la seva vida, com a material per la seva obra. L’artista, la poeta i l’activista formen un vincle indissociable que sustenta una actitud i unes conviccions que determinen l’eix vertebral del treball i de la seva biografia.
Guiada sempre per un compromís social, polític i cultural, Chordà va fundar el centre cultural Lo Llar a Amposta i, posteriorment, juntament amb un grup de dones, va crear també laSal, Bar-biblioteca feminista i laSal, edicions de les dones, editorial dedicada a la literatura i l’assaig fet per dones. Mari Chordà també va ser, així mateix, pionera de la seva generació a l’hora d’expressar la sexualitat femenina lliure, de parlar del plaer, de la maternitat i de relacions lèsbiques tant en la seva pintura com en la seva poesia.
La publicació recull una extensa selecció de l’obra pictòrica i poètica de Chordà, així com un recorregut biogràfic vinculat al feminisme i a l’activisme cultural. Aquesta aproximació a la seva figura ve acompanyada, a més a més, per un prefaci d’Elvira Dyangani Ose, directora del MACBA; un assaig de Teresa Grandas, comissaria de l’exposició, en el que analitza les implicacions formals i polítiques que travessen l’obra de Chordà; un text de Mar Arza sobre l’ambivalència entre l’art i la joguina; un text de Claudia Elies que aborda a la poesia de Chordà des d’una perspectiva visual i en relació amb pràctiques d’artistes més joves; un assaig d’Andrea Soto Calderón trasllada la mirada sobre Chordà a una lectura més filosòfica, i un text de Conxa Llinàs Carmona qui, com a companya de camí, amiga i còmplice, comparteix amb nosaltres una experiència més propera a ella.