L’assaig d’Eudald Espluga suma una setena veu a les aportacions fetes pels ponents i conductors del «Cicle de debats en clau d’educació: l’educació davant la postveritat en l’era digital», organitzat pel Consell d’Educació Municipal de Barcelona, el Consell de la Formació Professional de Barcelona i l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Els tres debats s’han celebrat el 7 i 14 de març i l’11 d’abril del 2024 a l’Auditori Meier amb la col·laboració del MACBA Museu d’Art Contemporani de Barcelona.
Espluga s’allunya de la relatoria per fer un assaig en el qual es pregunta, a partir de les reflexions que es van entreteixint en les diferents xerrades del cicle, si en un món postnatural, posthumà i postmodern com és el nostre, podem encara seguir pensant la veritat de la manera com la pensa la tradició filosòfica i científica, i ho fa problematitzant alguns dels plantejaments i propostes dels ponents. L’autor ens ofereix una reflexió oberta sobre el paper que ha de tenir l’anomenat «pensament crític» en l’educació i sobre quines noves «infraestructures discursives» necessitem per superar l’atzucac on Espluga considera que es troba avui el pensament crític.