Els conceptes de més de cinquanta narradors presentats en aquest volum van ser discutits i escrits entre 2019 i 2022 durant una sèrie de seminaris en els quals es van reunir coneixements diversos dels museus, així com de l'anomenada “família global” d'artistes, pensadors i curadors. Aquest exercici busca trobar coneixements comuns per a parlar d'històries menys visibles en l'art contemporani i abordar els sistemes que regeixen les nostres maneres de pensar l'art i més enllà. El projecte està en marxa des de 2014 i va ser concebut i comissariat per Zdenka Badovinac, Bojana Piškur i Jesús Carrillo en el context de la confederació de museus L’Internationale com un mètode per a abordar els anomenats camps referencials.
La primera sèrie de debats es va publicar el 2018. Per a aquesta segona edició, repetim els mateixos camps referencials per a reexaminar com han canviat les condicions del nostre paisatge cultural amb els dràstics arravataments de la pandèmia, la guerra, les catàstrofes climàtiques, el gir conservador i les agitacions polítiques. Un dels canvis més visibles en aquest volum en comparació amb l'edició anterior és una clara necessitat d'abordar la creixent urgència del canvi climàtic i emfatitzar l'origen colonial antropogènic dels esdeveniments cataclísmics, a més de donar complexitat i problematitzar aquesta crisi contínua. Aquest volum també està marcat per la pandèmia COVID-19 i les implicacions que va tenir en l'escalada de les lluites pel poder i les injustícies.