La publicació de Cinthia Marcelle, artista brasilera multimèdia especialitzada en fotografia, vídeo i instal·lació, recull una selecció de les seves obres que van des de finals dels anys noranta fins a l’actualitat, i que mostren la seva preocupació per les dinàmiques col·lectives i les poètiques d’acumulació, multiplicació i repetició.
En els últims deu anys Marcelle ha assolit el reconeixement internacional per la seva obra fílmica, de fort impacte visual, i per les instal·lacions de grans dimensions que ha fet en col·laboració amb grups o comunitats preexistents, com ara peons, activistes, treballadors industrials, músics i personal de museus. A banda, acompanya el seu treball a escala monumental amb dibuixos, fotografies, petits objectes i formes subtils d’intervenció espacial.
A través d’una combinació d’acció col·lectiva i representació indirecta, l’obra proposa nous circuits que, a partir de la desorganització dels sistemes existents, produeix associacions subtils de classe, treball i jerarquia. Mitjançant el dibuix i la producció de pel·lícules «artesanals», Marcelle crida l’atenció sobre formes íntimes de relació intersubjectiva, com ara la memòria, la col·laboració, l’educació, la influència i l’amor.
El llibre inclou un assaig de la historiadora de l’art, escriptora i comissària de l’exposició Isobel Whitelegg.