Idiorítmia, o en l’esdeveniment d’una trobada
2018

Aquest assaig es desplega a partir de la pregunta «com viure junts?» que Roland Barthes es va plantejar al seminari que va impartir al Collège de France el 1977. Ja aleshores l’expansió del capitalisme mostrava els seus efectes devastadors en la vida col·lectiva i Barthes va trobar en el concepte d’«idiorítmia» una manera de reivindicar una convivència que no fos alienant.

Des de l’experiència de la performance i la dansa, André Lepecki reprèn aquest concepte d’«idiorítmia» per descriure el moment de la trobada amb l’altre, un esdeveniment en què coincideixen la poètica, la política, l’art i l’ètica per fer possible una vida que valgui la pena de ser viscuda.

Com a resposta a la normativització i al gregarisme Idiorítmia, o en l’esdeveniment d’una trobada reivindica la singularitat enfront de la individualitat neoliberal i ens convida a imaginar altres horitzons per a l’existència col·lectiva.

André Lepecki
Professor, catedràtic i director del departament d’Estudis de Performance a la Universitat de Nova York. Editor de diverses antologies sobre teoria de la dansa i la performance, entre les quals destaquen Of the Presence of the Body (2004) i Dance (2012). Comissari independent en l’àmbit de la performance, ha creat projectes per a HKW de Berlín, el MoMA de Varsòvia, la Hayward Gallery, la Haus der Kunst de Munic i la Biennal de Sydney 2016, entre d’altres. Autor d’Exhausting Dance: Performance and the Politics of Movement (2006, traduït al castellà, català i gallec per la Universitat d’Alcalà el 2009) i de Singularities: Dance in the Age of Performance (2016).

La col·lecció de textos que conformen et al. és un projecte editorial del MACBA en coedició amb Arcàdia.

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2018
Autor:
Col·lecció:
et al.
Suports:
Pàgines:
56
Línia editorial:
Assaig
Edicions:
Cat Arcadia: 978-84-947174-9-9

Imatges

Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell