Programes educatius
Treballem amb una comunitat educativa expandida que assaja el museu com a aula i les aules com espais per a la pràctica artística. Un teixir cantussejant, un aprenentatge coral, un trenat de vincles de proximitat a escala humana. Ho fem amb les mans i seguim els fils per indagar altres narratives sobre el món.
Coneix als i les artistes que ens acompanyen a les activitats educatives.
En altres paraules
Recollir veus, compartir vivències, contaminar-se de mirades, connectar, vincular, fer museu. Endinsa’t en la nova sèrie de vídeos… En altres paraules.
Contribucions
Proposta artística
Proposta artística
Proposta artística
Relació epistolar en què l’una comença un text i I’altra l’acaba, alternant-se, per tal que els records del que va ser Ara que encara tenim cos emergeixin de manera no directa i suspesa i puguin ser compartits més enllà d’elles, en eterna oscil·lació
(no) Parlo (només) del MACBA
Desfer i escampar
Com llegir juntes
Aprendre formes de vida
Pilar i Ruth en l’espai de la diàspora
Proposta artística
Una escolta que aprèn
MACBA, estàs viu?
Una trena de preguntes subnormals
Ampliar el món comú. Elogi de la conversa
Receptes per conèixer la teva pròpia història
Sàvia/Saba
Aprendre la cronodiversitat. Com fer un viatge amb el programa en residència?
Pedagogies i emancipació
Marina Garcés, Janna Graham, val flores, Concha Fernández Martorell, Jordi Solé Blanch
Educar, per a què? No podem deixar de fer-nos aquesta pregunta en una època en què l’educació sembla amenaçada per l’imperatiu de la productivitat i de l’eficiència al servei del mercat laboral. Els assajos que integren aquest volum proposen un exercici crític sobre els models educatius que se’ns imposen gairebé sense marge per plantejar alternatives. Des d’experiències i perspectives diverses, totes les aportacions coincideixen a apostar per l’educació com a espai polític per a l’emancipació individual i col·lectiva. Un àmbit i una pràctica des dels quals se’ns permeti imaginar el futur.
Marina Garcés, Janna Graham, val flores, Concha Fernández Martorell, Jordi Solé Blanch
Educar, per a què? No podem deixar de fer-nos aquesta pregunta en una època en què l’educació sembla amenaçada per l’imperatiu de la productivitat i de l’eficiència al servei del mercat laboral. Els assajos que integren aquest volum proposen un exercici crític sobre els models educatius que se’ns imposen gairebé sense marge per plantejar alternatives. Des d’experiències i perspectives diverses, totes les aportacions coincideixen a apostar per l’educació com a espai polític per a l’emancipació individual i col·lectiva. Un àmbit i una pràctica des dels quals se’ns permeti imaginar el futur.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
Projectes educatius
Fora de reserves
MACBA en familia
“Tenia coses adormides…”
Grup de treball. Servei de Rehabilitació Comunitària de Ciutat Vella
Cartes compartides, cartes recordades
El Museu s’Apropa
Apadrina el teu equipament
Projecte per a escoles i instituts del barri
Els nens i les nenes del barri
Nens i nenes de 9 a 12 anys
Grup de joves
A partir de 12 anys
Afectes secundaris
Programa Art Gran
Un museu aula no es constitueix per la presència de professorat i estudiants, o per la presència d’escoles, sinó per la configuració de comunitats d’aprenentatge i desaprenentatge col·lectiu.
Contacte