

Pere Noguera
Celtas i llumins
1975
La fotocòpia va ser un nou mitjà explorat per l’art conceptual, que no distingia entre obra i document. En valorava la serialitat, el fet de deixar de banda la idea d’original i d’obra única, i la capacitat per designar el nou univers del consum. Un dels artistes que el van incorporar àmpliament va ser Pere Noguera, que l’any 1975 va presentar a la Sala Vinçon de Barcelona l’exposició La fotocòpia com a obra-document. Noguera hi va mostrar un treball de més abast conceptual que l’anomenat copy-art, que es practicava en aquell moment, agrisant amb fotocopies l’univers publicitari de l’objecte de consum. Caràtules, etiquetes i embolcalls d’objectes industrials relacionats amb les necessitats quotidianes han estat intervinguts amb fotocòpies del mateix objecte. Un ready-made rectificat, com l’ha anomenat la crítica, i un treball sobre el monocrom i la supressió del color, però també sobre el volum i la realitat, i una manera de portar la fotocopiadora a la dimensió espacial.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
Consulta la
Biblioteca del MACBA
per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
Sol·licitud de préstec d'imatges