4877_001_rgb--imatge-nus
4877_001_rgb--imatge-nus
Joan Brossa
Nus
Nus
1989
–A la poesia visual com a la literària hi ha diferents colors; pots fer un poema líric, o irònic o èpic. Depèn del que expresses, fas servir un llenguatge o un altre, o tècniques i materials diferents. Pots passar del llenguatge utilitari al llenguatge màgic. Per cert que vaig fer una sextina cibernètica. La sextina és una forma medieval molt complexa que va crear Arnaut Daniel, un poeta del trobar clus, és a dir, hermètic, gairebé surrealista. Uns amics em van posar a disposició una màquina i jo els vaig explicar què era la sextina. Em van dir: necessitem tants verbs, tants substantius, tants adjectius... Això ho fiquen a la màquina, li ho expliquen i ella sola fa uns versos molt bonics. Tots els versos tenien una estructura massa idèntica, és clar, però la màquina va crear unes imatges impressionants que semblaven sortides del subconscient. Això et fa pensar, perquè les imatges eren realment còsmiques. Va ser com un nen proveta... Ha! Ha! –De fet el mètode no és tan diferent quan crea els seus poemes visuals o els seus poemesobjecte.. , perquè no els realitza vostè... –No, jo ho imagino, en faig un esbós i, si es tracta de dibuixar-ho, ho dono a un dibuixant, i quan hi ha una cosa de mecànica, tinc un amic que es diu Manel Viñas que té una petita fàbrica i m'ho fa o m'ajuda a buscar els estris que necessito... –I en el procés de realització hi ha modificacions? O vostè deixa que els seus col·laboradors n'introdueixin? –No, no. Jo vigilo que no es modifiqui res, però no haig de patir perquè són molt fidels. En Manel és encara més perfeccionista que jo. Jo crec que el poema visual ha de tenir un nucli que s'ha de mantenir i la resta és secundari, però ell diu que no, que ha de ser exacte a l'esbós. S'hi mira massa, però ho fa amb bona intenció. És d'una gran ajuda. Tinc un objecte que encara no l'he exposat mai, el qual necessitava una àncora, no una de petita, no, de barco gran..., doncs ell me la va trobar. Una altra vegada necessitava una roda de carro quadrada i em va portar a una fàbrica. Quan l'amo va saber què volíem ens va dir: –Parleu amb l'encarregat i ja us entendreu amb ell... Ha! Ha! Ballester, Arnal: «Com fer una roda quadrada», La Il·lustració. Revista molt il·lustrada de l'Associació Professional d'Il·lustradors de Catalunya, núm. 1 (novembre-desembre de 1994), p. 4-7
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
títol original
Nus
any d'adquisició
2011
tipus d'objecte
Objecte
dimensions
33.6 x 41.1 x 37.1 cm
crèdits
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
número de registre
R.4877
data
1989
fons
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA
tècnica
Metall i plàstic sobre fusta
número d'edició
Ed. 1/3
Copyright
© Fundació Joan Brossa, VEGAP, Barcelona
títol original
Nus
número de registre
R.4877
data
1989
any d'adquisició
2011
fons
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA
tipus d'objecte
Objecte
tècnica
Metall i plàstic sobre fusta
dimensions
33.6 x 41.1 x 37.1 cm
número d'edició
Ed. 1/3
crèdits
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Copyright
© Fundació Joan Brossa, VEGAP, Barcelona
imatges
1 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat