Ediciones completas de Pedro G. Romero
Ediciones completas de Pedro G. Romero
1989 - 2000
arxiu d'àudio
imatge no disponible en línia
fitxa tècnica

En el ojo de la batalla, 2002 En el ojo de la batalla, el títol d’aquesta publicació, no és més que una al·lusió a l’«ull» de Georges Bataille, a l’omnipresent ull que mira, i que és mirat, en tota la seva obra. L’«ull de la batalla» n’és també el centre, el vòrtex, el moment decisiu en què es decideix un combat. També vol ser l’ull que mira, que té temps per «mirar», en l’estrèpit del combat. Es fa al·lusió, també, als ulls cecs, els forats que deixa al terra l’obús tot just explosionat. Als ulls, vigilants, atents al blanc, dels soldats i a les pròtesis que, en substitució, els ofereix la tècnica. Per acabar, descriu literalment els ulls arrencats en la batalla iconoclasta, els forats oculars de les figures –ah!, i dels homes també– que apareixen retratades en les pàgines d’aquest llibre.---[…] Els exemples que es recullen en aquest llibre pertanyen a una selecció de documents que prenen com a eix central, quasi helicoïdal, la figura i l’obra de Bataille. Revistes, associacions, artistes, pensadors i obres d’art vinculats d’una manera o una altra amb Bataille, o molt allunyats, però vistes a través dels seus ulls. Amb una ordenació alfabètica, es van mostrant imatges i textos seleccionats de l’Arxiu F.X., per la proximitat a algunes qüestions que Bataille va tractar al llarg de la seva vida i la seva obra. Tots els textos són cites, tot i que en aquest llibre –en l’Arxiu F.X., tant en suport material com digital, sí que hi apareixen les fonts–, en cap cas se’n consigna l’origen o la procedència. Més que textos escrits, aquests textos estan picats, tallats, modelats, encadellats, agafats, buidats, com si es tractés d’una escultura. En la disposició espacial que s’ha triat apareixen dues columnes: la de la dreta recull informació relativa a l’acció iconoclasta que documenta la imatge; la de l’esquerra exposa informació sobre el concepte del tesaurus que posa nom a aquesta mateixa imatge. De la lectura paral·lela de totes dues columnes es dedueix el funcionament secret de l’arxiu i l’eficàcia d’aquesta màquina de trobar. Pedro G. Romero, 2002

els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
títol original
Ediciones completas de Pedro G. Romero
any d'adquisició
2004
tipus d'objecte
Mèdia-instal·lació
dimensions
Mides diverses
Copyright
© Pedro G. Romero
número de registre
R.2560
data
1989 - 2000
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tècnica
Tinta impresa sobre paper i enregistraments sonors
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
títol original
Ediciones completas de Pedro G. Romero
número de registre
R.2560
data
1989 - 2000
any d'adquisició
2004
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tipus d'objecte
Mèdia-instal·lació
tècnica
Tinta impresa sobre paper i enregistraments sonors
dimensions
Mides diverses
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright
© Pedro G. Romero
Temps (Filosofia)
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat