2488_001_pub--imatge-line-describing-a-cone
2488_001_pub--imatge-line-describing-a-cone
Anthony McCall
Line Describing a Cone
Línia que descriu un con
1973
A finals dels anys seixanta, un nombre d'artistes reconeguts amb formació en escultura, entre els quals hi havia Robert Morris, Richard Serra i Robert Smithson, van adoptar el cinema com a mitjà d'expressió. El seu interès coincidia amb el d'alguns cineastes que exploraven els processos formals del cinema. Line Describing a Cone d'Anthony McCall (St. Paul's Cray, Anglaterra, 1946), projectat per primera vegada a Fylkingen (Estocolm) el 30 d'agost de 1973, va ser un dels treballs pioners d'aquesta línia d'avantguarda. Si bé en un primer moment es va presentar en contextos de cinema independent, aviat es va exposar en museus d'art i es va convertir en una obra clau per al moviment artístic que expandia les arts visuals cap al cinema. Line Describing a Cone qüestiona totes les convencions cinematogràfiques. Es tracta d’una instal·lació fílmica que comença com un punt de llum projectat sobre un fons negre. Durant mitja hora, el punt es va desplaçant fins a dibuixar una circumferència de llum i alhora, una forma cònica però buida, com si només fos la superfície o la capa externa d’un con. L'espectador no té un punt de mira únic. No hi ha seients i, per tant, segons com es desplaci entre la pantalla i el projector, la perspectiva del feix de llum canvia. Line Describing a Cone ha format part de destacades retrospectives. Fins a l'exposició Into the Light: The Projected Image in American Art, 1964-1977, organitzada el 2002 al Whitney Museum of American Art de Nova York, s'havia projectat en format cinema: quan hi havia prou públic, s'engegava el projector. D'aleshores ençà, s'ha presentat en projecció contínua. Altres exposicions on s'ha mostrat són X-Screen: The Expanded Screen: Actions and Installations of the Sixties and Seventies al Museum Moderner Kunst de Viena (2004); Expanded Cinema: Film as Spectacle, Event, Performance al Hartware Medien Kunstverein de Dortmund (2004); The Expanded Eye a la Kunsthaus de Zuric (2006); i Projections: Beyond Cinematic Space a la Hamburger Bahnhof de Berlín (2006-2007). Anthony McCall ha recuperat el seu treball amb instal·lacions de llum dels anys setanta i hi ha incorporat mitjans digitals. En concret, al 2010, l'artista va fer una nova versió digital del seu film de 16 mm que duia per títol Line Describing a Cone 2.0, i que es va projectar a la Tate Modern de Londres el mateix any.
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
títol original
Line Describing a Cone
any d'adquisició
2004
tipus d'objecte
Mèdia-instal·lació
dimensions
Dimensions variables
Copyright
© Anthony McCall
número de registre
R.2488
data
1973
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tècnica
Pel·lícula 16mm, b/n, sense so, 31 min i fum
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
títol original
Line Describing a Cone
número de registre
R.2488
data
1973
any d'adquisició
2004
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tipus d'objecte
Mèdia-instal·lació
tècnica
Pel·lícula 16mm, b/n, sense so, 31 min i fum
dimensions
Dimensions variables
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright
© Anthony McCall
imatges
1 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat