1632_001_hist--imatge-lartificialite-du-neant
1632_001_hist--imatge-lartificialite-du-neant
Pep Agut
L'artificialité du néant
L'artificialitat del no res
Del grup genèric: 1993-00. Producció: 2000
repositori digital
sol·licitar imatge
Un dels eixos que permet resseguir el conjunt de l’obra de Pep Agut és la seva recerca sobre les condicions que fan possible la pràctica artística. De vegades, es val d’objectes associats a la tradició de l’art com teles per pintar, bastidors o vitrines per exposar-hi; d’altres, parteix d’elements intangibles com la mateixa noció de representació; i d’altres, es centra en la figura de l’artista. L’artificialitat del no-res va en aquesta última direcció. Si en altres ocasions, l’artista ha explorat la figura del mim o les ombres xineses, en aquest cas pren el lloc del mag.

En una acció netament escenogràfica, Agut ha incorporat una indumentària i una gestualitat conegudes per tothom. Sota el vestit del prestidigitador s’amaga l’artista, amb una mímica incorporada no tant per divertir o distreure de manera frívola l’espectador, sinó per activar una reflexió sobre aquell que, com els mags, crea a partir del no-res. «No és tant l’aspecte sociològic de la representació de l’artista (...) allò que interessa Agut, a saber, el mite d’aquell, tocat pels déus, que crea a partir del no-res, com l’estatus d’aquest no-res. Com que la reflexió a què ens convida Pep Agut està més relacionada amb l’estatus del visible i de la imatge (...) , el mag constitueix l’acte de l’aparició, el moment en què es farà sorgir alguna cosa d’allà on encara no hi ha res: l’exposició com l’art de fer aparèixer l’invisible.» Fer aparèixer és situar-se en l’àmbit de la ficció, és allò que fa l’artista i també la màgia, en la qual importen més les manipulacions i els efectes de veritat que no els objectes o la veritat en si mateixa. Però el mag i l’artista operen també amb la noció de desaparició. Es mouen, en aquest sentit, en l’artificialitat del no-res. «La veritable màgia és l’art de mostrar i de fer observar allò que no existeix.» (LAGEIRA, Jacinto: “Mag”, a AAVV: Pep Agut. Al actors secundaris. Barcelona: MACBA/ACTAR, 2000, p. 41 [cat. exp.])
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
títol original
L'artificialité du néant
artista
any d'adquisició
2001
tipus d'objecte
Projecció imatge fixa
crèdits
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA. Donació de l'artista
número de registre
R.1632
data
Del grup genèric: 1993-00. Producció: 2000
fons
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA
tècnica
Projecció contínua de diapositives transferida a arxiu digital
Copyright
© Pep Agut
títol original
L'artificialité du néant
número de registre
R.1632
artista
data
Del grup genèric: 1993-00. Producció: 2000
any d'adquisició
2001
fons
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA
tipus d'objecte
Projecció imatge fixa
tècnica
Projecció contínua de diapositives transferida a arxiu digital
crèdits
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA. Donació de l'artista
Copyright
© Pep Agut
Mags
Artifici
Ficció artística

imatges

1 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.

contacte

per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat