Materials de consulta
Considerem les pràctiques educatives com a pràctiques creatives i de recerca crítica. Un dels nostres objectius és experimentar amb noves maneres de transferir el coneixement, explorant formats i estratègies per a fer accessible al públic el coneixement generat dins del Departament d’Educació. Aquest enfocament ens permet enfortir una base reflexiva i donar sentit a les pràctiques en la intersecció de l’art i l’educació.
Publicar. Quadern d’educació 1
Macarena García; Camila González Simón; Lluc Mayol; Alba Oller; Aida Sánchez de Serdio Martín; Belén Soto
Publicar inaugura una línia editorial del departament d’Educació del MACBA sorgida del dia a dia de les pràctiques educatives en relació amb l’art contemporani i els museus. Aquest primer número del Quadern d’educació obre un temps per pensar en el que s’ha viscut, distribuir els aprenentatges i interpretar l’edició com una pràctica artística i pedagògica. D’aquesta manera, fanzins, adhesius, mapes conceptuals, llibres-àlbum i etiquetes emergeixen en forma de gestos que ens fan reflexionar sobre com, per què i per a qui es fa pública la dimensió educativa.
Macarena García; Camila González Simón; Lluc Mayol; Alba Oller; Aida Sánchez de Serdio Martín; Belén Soto
Publicar inaugura una línia editorial del departament d’Educació del MACBA sorgida del dia a dia de les pràctiques educatives en relació amb l’art contemporani i els museus. Aquest primer número del Quadern d’educació obre un temps per pensar en el que s’ha viscut, distribuir els aprenentatges i interpretar l’edició com una pràctica artística i pedagògica. D’aquesta manera, fanzins, adhesius, mapes conceptuals, llibres-àlbum i etiquetes emergeixen en forma de gestos que ens fan reflexionar sobre com, per què i per a qui es fa pública la dimensió educativa.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
Lo estamos haciendo
Lo estamos haciendo
Publicació
Lo estamos haciendo és la publicació que recull un procés de pensament col·lectiu dut a terme pels Departaments d’Educació de l’IVAM (València), el Centre d’Art la Panera (Lleida), Es Baluard Museu (Palma) i el MACBA (Barcelona), amb el suport de la Fundació Daniel i Nina Carasso i amb l’acompanyament de l’artista Itxaso Corral entorn de la idea de dissenyar un dispositiu d’art mòbil. Es tracta d’una llibreta de notes que pretén compartir algunes qüestions útils destil·lades de la intensa experiència que ha significat aquest procés de pensament col·lectiu, amb la intenció d’animar a d’altres a iniciar nous “pensant juntes”.
ECOS. Com sona un museu?
ECOS. Com sona un museu?
Vídeo
Aquesta proposta audiovisual i sonora recull i traça fragments de l’experiència de Com sona un museu?, l’activitat que el MACBA va oferir per a infants d’I3 a 2n de primària des de 2019 fins al 2023. El vídeo no pretén descriure ni resumir l’activitat. Seguint el to de Com sona un museu?, vol reverberar en els nostres cossos a partir d’aquells instants travessats per la trobada amb els infants, el museu i la pràctica artística i eductiva per part de les artistes i educadores de la proposta.