Eugeni Bonet toca diverses tecles en els àmbits del vídeo, el cinema i els mitjans digitals. Quan tenia dinou anys va començar a explorar els subsols de la creació audiovisual i, des d’aleshores, la seva activitat s’ha desplegat entre la reflexió i la pràctica, i entre el marc de les arts visuals i el de la imatge en moviment. Coautor de dos llibres que constitueixen sengles obres de referència, En torno al vídeo (1980, amb reimpressions el 1984 i el 2010) i Práctica fílmica i vanguardia artística en España, 1925-1981 (1983), també ha compilat com a editor els diversos catàlegs de les exposicions i programacions audiovisuals —moltes d’elles, itinerants— que ha comissariat.

L’obra de creació personal de Bonet s’estén des de les filmescultures i les peces de projecció múltiple dels anys setanta fins al cine porqueria literal de 133 (1978-1979, amb Eugènia Balcells); d’assaigs de vídeo/altertelevisius com Duchamp (retard en vídeo) (1986-1987) i Lecturæs de Cirlot (1997-1998) al retorn als orígens que van significar la instal·lació Usession (2002) o la desviació d’A Spanish Delight (2007), i, en darrer lloc, els llargmetratges Tira tu reloj al agua (Variaciones sobre una cinegrafía intuida de José Val del Omar) (2003-2004) i eGolem (2007 - en curs), concebut també per a una futura versió en línia. Alterna aquests projectes amb altres execucions més ràpides i de format breu, sovint a partir d’imatges trobades i reciclades. Més ocasionalment ha col·laborat en projectes i sèries televisives, i també en obres interactives i per a la xarxa.