Fons de la Col·lecció

ENTRE / ACTE, Imágenes de frontera I, 1997-2004

ENTRE / ACTE, Imágenes de frontera I

ENTRE / ACTE, Imatges de frontera I

Fecha:
1997-2004
Tipo obra:
Mèdia instal·lació
Material:
Arxius de "maquettes-sans-qualité" de 1997 actualitzats el 2004 per Alejandra Riera i Fulvia Carnevale._x000D_
Texts i vistes parcials, inspirat en 8 minuts filmats en Super 8 el novembre de 1997 a la frontera entre La Quiaca, Argentina i Villazon, Bolívia._x000D_
Pel·lícula 8 mm transferida a vídeo monocanal, color, so, 8 min, tinta impresa sobre paper DIN A3 i fotocòpies
Medidas:
Dimensions variables
Procedencia:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Registre núm:
2500

ITINERÀNCIA DE L'OBRA

  • Fecha:
    09 feb. 2006 - 20 maig 2007
    Lugar:
    MARCO, Museo de Arte Contemporáneo de Vigo

Entre/Acto, Imágenes de Frontera I reprèn vuit minuts filmats en Súper 8 a la frontera entre La Quiaca, a l’Argentina, i Villazón, a Bolívia. La pel·lícula forma part dels arxius d’images-textes de 1997 de les maquettes-sans-qualité (disposicions discontínues de fotografies i llegendes, textos, documents de vídeo en consulta i relats de pràctiques, iniciades el 1995).

Aquests arxius de 1997 es van recuperar i exposar el 2004 com a contribució al projecte Ex-Argentina. Pasos para huir del trabajo al hacer, que van emprendre Alice Creischer, Andreas Siekmann i Gabriela Massuh. Una publicació impresa a l’Argentina pel taller de la Cooperativa Chilavert Artes Gráficas, una fàbrica que els mateixos treballadors van recuperar i gestionar durant la crisi, recull la primera aproximació a aquesta obra, la qual va ser ampliada com a resposta al projecte ¿Com volem ser governats?, iniciat per Ruth Noack i Roger Buergel el 2004 i presentat al MACBA. I, finalment, Entre/Acto s’ha pogut veure en el context de l’exposició maquettes-sans-qualité. Travail en grève / Trabajo en huelga que va tenir lloc a la Fundació Antoni Tàpies de Barcelona l’any 2005.

Davant la posada en línia d’una part d’Entre/Acto, Imágenes de Frontera I, els autors volen prevenir els lectors que: «Tota re-presentació d’Entre/Acto requereix no només una “actualització” dins el marc d’una exposició determinada, sinó, més precisament, una dialèctica que s’apliqui amb relació a un present concret. El fet de tornar a qüestionar tant el treball com les imatges i la seva problemàtica en resposta a un context ben precís és un dels motors que dóna sentit a l’interior de les maquettes-sans-qualité. Aquesta actualització no és possible en el marc d’una col·lecció d’art, per tant, hem de veure aquest treball des de la perspectiva d’un arxiu, com un moment de fixació, sense considerar-lo una obra acabada, sinó una obra a la qual se li ha amputat una part de les seves potencialitats més significatives. La manca d’actualització d’Entre/Acto redueix, en conseqüència, la seva potencialitat. Al públic li correspon reflexionar sobre l’ús que es podria fer, o no, d’aquest treball en aquestes condicions, i del que es pot recuperar i debatre en conclusió.»

  • Afegeix al Recorregut

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

  • Comparteix

    Per email

  • Comenta

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

Per què visites la web del MACBA?

Moltes gràcies! La teva resposta ens ajuda a millorar aquesta web.