Activitats Conferències i debats
The Museum is Closed
Duen Sacchi. Ficcions patògenes
13 des. 2016

The Museum is Closed
The Museum is Closed és un espai de conversa entre artistes, comissaris i agents culturals, promogut per Amics del MACBA, a partir de l’escolta de projectes amb la voluntat de generar reflexió i diàleg entorn de la pràctica artística.
Ficcions patògenes és un projecte que investiga com és possible que algunes marques corporals hagin adquirit un significat social, cultural, polític, i també com aquestes marques es constitueixen a partir de la relació entre diverses disciplines del coneixement com la botànica, la zoologia, l’economia, l’arquitectura, l’anatomia i el dibuix artístic canònic.
En aquest sentit, el complex procés de colonització apareix com una matriu en la qual podem treballar diversos punts d’articulació, producció, resistències, creació, classificació, etc., de les creacions d’aquestes ficcions que van constituint òrgans, animals, fruits i flors. Treballo sobre el document de la meva pròpia història clínica infantil, especialment en un episodi d’intervenció quirúrgica sobre la prominentia laryngea, coneguda comunament com a nou del coll o nou d’Adam.
Ficcions patògenes és un projecte seriat, s’articula en capítols, incloent-hi un llibre futur. Comprèn una sèrie d’intervencions teòriques, plàstiques i visuals, en el límit entre la ficció i el document, que es materialitzen en objectes, marques i evidències. El capítol següent és una conferència performàtica, Ficcions patògenes: Un òrgan bíblic (Genealogies del visible), i consisteix en l’exposició oral i material de fetitxes i objectes de propietats màgiques. Per arribar a Yvy Mara He’y cal fer una sèrie de rituals d’invocació i de transformació, que inclouen la infusió de flor de cor, el relat d’històries de l’origen, la fabricació d’ídols de fang, i la transformació d’òrgans en fruits i d’homes en flors.
Per a públic especialment interessat en temes de ficció literària, decolonialitat, gènere, diversitat, arts visuals del sud.
Segueix les sessions anteriors al blog http://themuseumisclosed.tumblr.com/
Activitat preferent per als Amics del MACBA.
Programa
DIMARTS 13 DE DESEMBRE DE 2016, 19 h DE 2016, 19 h
Lloc: Espai Taller
Inscripció
Entrada gratuïta. Places limitades. Amb inscripció prèvia.
Contacte
Més informació: amics@macba.cat i tel. 93 481 33 68
Informació de contacte
#ParlemDArtParticipa a la conversa!
Afegeix al Recorregut
Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't
Comparteix
Comenta
Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't
Continguts relacionats
Activitats
- The Museum is Closed
Marta Echaves - The Museum is Closed
Eix del Mal - The Museum is Closed
José Castrellón i Raphael Salazar - The Museum is Closed
Héctor Acuña / Frau Diamanda - The Museum is Closed
Alex Brahim - The Museum is Closed
Col·lectiu Leland Palmer - The Museum is Closed
Jesús Palomino, Projectes (1992-2016) - The Museum is Closed
Espai Colona - The Museum is Closed
Salah Malouli - The Museum is Closed
Sonia Fernández Pan - The Museum is Closed
Nicolás Grum