Col·leccionable

Ya no me importa tu mirada

“El nostre treball es va realitzar amb llapis sobre la paret i va morir d’alguna manera amb ella. Els sexes dibuixats estaven envoltats per les nostres siluetes també dibuixades i penetrats per miralls, una metàfora conceptual que els situava en el camp del surreal.” Així explicaven Helena Cabello i Ana Carceller una de les recents adquisicions de la Col·lecció MACBA que pots veure exposada a Acció. Una història provisional dels 90.

Ya no me importa tu mirada mostra dos cossos dibuixats sobre la paret amb petits miralls trencats a la zona dels genitals que es reflecteixen mútuament. Les artistes els han situat a poca alçada i d’una manera poc habitual en un museu al·ludint a la descentralitat que la representació del sexe femení ha experimentat al llarg de la història. Arran de la seva participació en el cicle Pantalla Oberta, les mateixes artistes ens expliquen la seva idea de les subjectivitats dissidents i comenten algunes de les seves obres de la Col·lecció MACBA.

Video

1 resultats
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Cabello/Carceller parlen de “A/O (Caso Céspedes)”
Cabello/Carceller parlen de “A/O (Caso Céspedes)”
Les artistes Helena Cabello i Ana Carceller expliquen la seva obra “A/O (Caso Céspedes)”: «El projecte proposa lectures d’anàlisi sobre qüestions de gènere i sexualitats transgènere; però també ofereix possibilitats de reflexió sobre l’important paper que van tenir l’esclavatge o la raça en la construcció identitària espanyola durant l’etapa colonial i la seva absència en l’àmbit de la representació, tot plantejant claus per a l’exploració de les formes de construcció dels imaginaris».

DESCOBREIX L’EXPOSICIÓ

1 resultats
Acció. Una història provisional dels 90
10 de juliol de 2020 al 7 de febrer de 2021