Col·leccionable

William Kentridge

Viatge al centre del cos

En una pantalla, paisatges urbans. En una altra, el moviment constant d’un èmbol. I en una tercera, imatges de l’interior del cos humà. És el viatge de l’Ulisses contemporani segons William Kentridge. Produïda l’any 1998, Ulisse: ECHO scan slide bottle és una triple projecció construïda amb el llenguatge visual que identifica aquest artista sud-africà. En lloc de fer múltiples dibuixos i projectar-los un rere l’altre, Kentridge construeix els seus films d’animació amb un sol dibuix que va esborrant i modificant, fotografiant cadascun d’aquests canvis per projectar-los després. En un món digital, recuperar l’animació manual de l’origen del cinema resulta sorprenentment innovador. En aquest cas, Kentridge opta per combinar el dibuix amb imatges mèdiques com escàners, rajos X i ressonàncies magnètiques, i posar-les en diàleg amb gravats d’anatomia dels segles XVI i XVII, fotografies de ciutats d’avui i dibuixos d’arquitectures clàssiques. Converteix així el mític viatge d’Ulisses en un trajecte per l’interior del cos com una indagació sobre la capacitat guaridora de la ciència moderna i una clara al·lusió a la fragilitat humana. 

exposició
Aquesta exposició de William Kentridge (Johannesburg, 1955) presentava una tria de les obres realitzades per l’artista en qual es mostràven una sèrie de films d’animació, un dels aspectes essencials de la seva producció artística. Kentridge utilitza una tècnica d’animació particular: crea dibuixos amb carbonet i pastel que modifica esborrant, afegint i re-treballant els elements.
revisita l’exposició