Col·leccionable

Aziz Hazara

Per una cultura de pau

Bow Echo, produïda l’any 2019, és una instal·lació de vídeo immersiva d’Aziz Hazara. Nascut a Wardak l’any 1992, viu i treballa entre Gant i Kabul, on va enregistrar el vídeo. L’artista va demanar a cinc nens que, enfrontant vents molt forts, escalessin un turó rocallós dels afores de Kabul i, un cop dalt, toquessin cerimoniosament un kazoo, un instrument de vent popular que emet un so molt nasal i raspós. El contrast entre el clima aspre de l’altiplà, un paisatge que porta inscrites les marques de la violència continuada que fa anys viu el país, i el so penetrant del kazoo (una variant del conegut mirlitó) es converteix en una metàfora poètica de les realitats brutals de la situació a l’Afganistan. Hazara eixampla els límits del llenguatge i de la representació. Ofereix un moviment, un ritme i un so que emula i transpira en el vent de l’altiplà de Kabul. La joventut dels intèrprets i el seu gest mínim suposa una denúncia explícita de la duresa del seu futur però, alhora, una afirmació rotunda de la vida i una crida poderosa a l’esperança. Hazara centra les seves instal·lacions, textos i fotografies en el conflicte, l’ocupació, la invasió i la migració, sempre des d’una perspectiva geopolítica i necessàriament crítica.

Obres d’Aziz Hazara a la Col·lecció MACBA

01 resultats
veure-les totes
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
[6820_001_pub / Imatge]
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.

Col·lecció MACBA

La Col·lecció MACBA se centra en l’art del període que va des de la segona meitat del segle XX fins a l’actualitat. Sense desatendre cap moment, posa èmfasi en tot allò que ha suposat la contemporaneïtat artística a les darreres dècades i en la seva multiplicitat de llenguatges.

Coneix la col·lecció
Vista de l'obra "Santa Comida" de Miralda, que forma part de l’exposició “L'art de la primera globalització. Episodis Crítics (1957-2011). Col·lecció MACBA”, 2012-2013.