Tot el què has dit va en contra teva La circularitat narrativa de Clàudia Pagès

Gerundi circular, 2021
Claudia Pagès
Vistes de l'obra a l'exposició d'Apunts per a un incendi dels ulls, MACBA, 2022. Foto: Miquel Coll
Llegint escrits jurídics sobre els ports i el flux global de mercaderies i persones, Clàudia Pagès va detectar la presència constant del gerundi, un verb que anul·la el subjecte i ho converteix tot en present, com bé saben les dinàmiques del capitalisme. Gerundi circular (2021) és un enregistrament que es projecta en una pantalla de 360º i en un bucle continuat. Pagès hi mostra el joc coreogràfic de tres performers (Esther Arribas, Stefan Govaart i ella mateixa) a la manera de videoclip. Va ser enregistrat a tres espais del port comercial de Barcelona: el centre de negocis World Trade Center, l’edifici de duanes del segle XIX i l’escullera. Al damunt dels gestos rítmics de seqüències videomusicalitzades, Pagès comparteix textos breus en pantalla. Redactats per ella mateixa partint de manuals jurídics, manifesten la violència associada als abusos del capitalisme d’avui, que atrapa les persones en un bucle productiu infinit. Gerundi circular combina una estètica de tiktoker amb coreografies que entren i surten de la imatge i una contundent concisió verbal.
Com es va fer
Fotografies: Claudia Pagès, Latitudes i Hiuwai Chu