Amb una producció prolífica, Michael Snow va ser pioner en l’experimentació visual i conceptual que va suposar el cinema estructuralista. Aquest canadenc que va morir el passat mes de gener es va avançar a molts dels recursos que amb els anys han ofert els mitjans digitals. “No estic especialment interessat a treballar amb el que és narratiu”, assegurava en una entrevista l’any 1994. Amb una estètica propera al minimalisme i al conceptualisme, aborda problemes filosòfics centrals com la configuració de la memòria i la naturalesa de la representació. La Col·lecció MACBA compta amb dos treballs representatius de l’artista: una instal·lació visual sobre el so i una pel·lícula que indaga en la semiòtica del cinema. A la primera, Hearing Aid (1976), el senyal regular d’un metrònom és enregistrat per un casset que emet el so enregistrat, que alhora és enregistrat per un segon casset i per un tercer. I a la segona, So Is This (1982), assistim a 45 minuts fílmics en què l’única imatge que apareix en pantalla és un text que avança a paraula per seqüència, un text autoreferencial que parla del cinema com a llenguatge.

Obres a l'Arxiu MACBA