L’any 1996 i 1997, la fotògrafa Rineke Dijkstra va demanar als i les joves usuaris de la discoteca The Buzzclub de Liverpool i la Mysteryworld de Zaandam, a Holanda, si es deixaven enregistrar en vídeo ballant davant d’una càmera. En els mateixos locals nocturns, va situar un estudi improvisat amb un fons neutre al darrere i els joves van anar posant mentre sonava música tecno i dance. Alguns van mirar directament a càmera mentre que d’altres van ballar immersos en ells mateixos. Podrien ser els joves de tantes discoteques del món, amb les seves formes tribals que els identifiquen i que marcaran aquest moment vital de trànsit que és la joventut i un dels temes d’interès de Dijkstra. “Busco sempre l’autenticitat de les persones, la seva individualitat i com es diferencien dels altres, però també què els connecta entre ells i com es relacionen els uns amb els altres”, explicava l’artista en una entrevista recent.
 

Quan treballo, no penso en l’art. Miro de pensar en la vida.
Jean-Michel Basquiat