L’any 1974, Martha Rosler va filmar els extensos camps de flors des de la finestra del cotxe mentre conduïa per l’autopista número 5, que recorre la costa oest americana des de Mèxic fins al Canadà. Els plans llargs amb imatges idíl·liques i franges de colors no són cap homenatge a la tradició pictòrica del paisatge ni a la geomtria de l’art abstracte. Rosler va tenir molta cura d’enregistrar també la policia d’immigració desplaçant-se a gran velocitat per l’autopista i els controls policials fronterers a què les persones que venen de Mèxic per contear els camps de flors estan sotmeses en el seu treball il·legal. A més de ser una de les primeres obres fílmiques de l’artista, sorprèn la seva actualitat. Tot i la seva simplicitat, Flower Fields avança alguns dels interessos de Rosler com la denúncia de l’opressió social i de classe amagada en la vida quotidiana.
 

OBRES DE MARTHA ROSLER A LA COL·LECCIÓ

DESCOBREIX L'EXPOSICIÓ

L’essència del fragment i del mòdul té un ressò profund en el meu treball.
Pep Agut