"Durant gairebé un any he estat treballant en un vídeo [...]. S'articula sobre un leitmotiv en les representacions visuals de l'anomenat "gran Bilbao": el recorregut al llarg de la ria, des de l'interior de la gran ciutat, camí cap al mar. El viatge proposat a Puerto de Bilbao (film de 1920 atribuït als germans Azkona) és interceptat, contrapuntejat, descomposat [...]. A la versió mediàtica i institucional sobre la demolició de les últimes grues a Abandoibarra, s'hi aporta un fora de camp: llegir la pèrdua dels espais físics de la vella ciutat industrial –on es van fer visibles les classes i els antagonismes socials– com a metàfora de la dissolució simbòlica del caràcter central del conflicte capital/treball i del proletariat com a subjecte social en l'imaginari de l'esquerra. […] Hi ha moltes formes de llegir i explicar la Història, i gairebé sempre la més sospitosa és la Història que s'explica al fil de qui controla i imposa els mecanismes narratius."

OBRES A LA COL·LECCIÓ DE MARCELO EXPÓSITO

DESCOBREIX L'EXPOSICIÓ

Entrar en un museu és una cosa que comença a casa, en un avió, en un tuit
Mark Wigley