Basquiat Soundtracks és l’exposició que la Philharmonie de París ha inaugurat a la Cité de la Musique, la primera que aborda la relació entre Jean-Michel Basquiat i la música. El MACBA hi participa amb un dels quadres destacats de la seva Col·lecció, King Zulu, una tela pintada al 1986. Sorgit de la comunitat artística de Nova York de finals dels anys 70, on la multidisciplinarietat era essencial, el talent de Jean-Michel Basquiat, que també signava SAMO, va emergir en plena efervescència del hip hop. Mentre traçava grafitis, Basquiat va tocar amb el grup Gray als clubs underground de Manhattan, lloc de trobada d’una generació d’artistes marcats pel punk però que van experimentar amb tot tipus de llenguatges. Amb amics que practicaven el hip-hop, al 1983 va arribar a registrar un tema de rap titulat Beat Bop. Tant per als rapers com per als be-boppers, el jazz era un element central, la gènesi musical de l’herència cultural negra de Nova York. L’obra de Basquiat està plena de referències als discos i als músics de jazz, com les que s’observen al King Zulu del MACBA.

Obres a la Col·lecció de Basquiat