La imatge de l’obra no està disponible on-line.

Watchwords of the Eighties, 1981-1982

Consignes dels vuitanta, 1981-1982
Aquesta performance es va presentar a la Documenta 7 de Kassel, Alemanya, el 1982 i en altres escenaris dels Estats Units i Canadà. La silueta d’una figura d’identitat ambigua, vestida amb roba de carrer i amb un gran radiocasset, gargoteja missatges de resistència en un mur en el qual es projecten diapositives d’imatges del president conservador nord-americà Ronald Reagan, que va estar en el poder entre 1981 i 1989, damunt un mapa de l’Amèrica Llatina. Retalls de premsa, gràfiques de pressupostos i articles sobre els horrors perpetrats a l’Amèrica Central són el blanc de la intervenció de l’artista, que alhora interpreta una mena de rap comentant aquests temes. El vídeo acaba amb un fotomuntatge realitzat per John Heartfield, en què la imatge de Hitler és reemplaçada per la de Ronald Reagan, titulat Der Sinn des Hitlergrußes: Kleiner Mann bittet um große Gaben, Motto: Millionen stehen hinter mir! (El significat de la salutació de Hitler: El petit home demana grans dons. Lema: Tinc milions de seguidors.)

Fitxa tècnica

Títol original:
Watchwords of the Eighties
Número de registre:
3234
Artista:
Rosler, Martha
Data de creació:
1981-1982
Any d'adquisició:
2008
Fons:
Col·lecció MACBA. Dipòsit de l'Ajuntament de Barcelona
Tipus d'objecte:
Mèdia
Tècnica:
Vídeo monocanal, color, so, 62 min
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Dipòsit de l'Ajuntament de Barcelona
Copyright:
© Martha Rosler
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

L’artista s’ha d’enfrontar al que és desconegut amb un tarannà positiu i clavar-hi queixalada sense por
Eduardo Chillida