Carregant...

ENTRE / ACTE, Imágenes de frontera I
, 1997-2004

ENTRE / ACTE, Imatges de frontera I, 1997-2004
Instal·lació, 168 x 16 x 15 cm cm

Entre/Acto, Imágenes de Frontera I reprèn vuit minuts filmats en Súper 8 a la frontera entre La Quiaca, a l’Argentina, i Villazón, a Bolívia. La pel·lícula forma part dels arxius d’images-textes de 1997 de les maquettes-sans-qualité (disposicions discontínues de fotografies i llegendes, textos, documents de vídeo en consulta i relats de pràctiques, iniciades el 1995).

Aquests arxius de 1997 es van recuperar i exposar el 2004 com a contribució al projecte Ex-Argentina. Pasos para huir del trabajo al hacer, que van emprendre Alice Creischer, Andreas Siekmann i Gabriela Massuh.

Una publicació impresa a l’Argentina pel taller de la Cooperativa Chilavert Artes Gráficas, una fàbrica que els mateixos treballadors van recuperar i gestionar durant la crisi, recull la primera aproximació a aquesta obra, la qual va ser ampliada com a resposta al projecte ¿Com volem ser governats?, iniciat per Ruth Noack i Roger Buergel el 2004 i presentat al MACBA. I, finalment, Entre/Acto s’ha pogut veure en el context de l’exposició maquettes-sans-qualité. Travail en grève / Trabajo en huelga que va tenir lloc a la Fundació Antoni Tàpies de Barcelona l’any 2005.

Davant la posada en línia d’una part d’Entre/Acto, Imágenes de Frontera I, els autors volen prevenir els lectors que: «Tota re-presentació d’Entre/Acto requereix no només una “actualització” dins el marc d’una exposició determinada, sinó, més precisament, una dialèctica que s’apliqui amb relació a un present concret. El fet de tornar a qüestionar tant el treball com les imatges i la seva problemàtica en resposta a un context ben precís és un dels motors que dóna sentit a l’interior de les maquettes-sans-qualité. Aquesta actualització no és possible en el marc d’una col·lecció d’art, per tant, hem de veure aquest treball des de la perspectiva d’un arxiu, com un moment de fixació, sense considerar-lo una obra acabada, sinó una obra a la qual se li ha amputat una part de les seves potencialitats més significatives. La manca d’actualització d’Entre/Acto redueix, en conseqüència, la seva potencialitat. Al públic li correspon reflexionar sobre l’ús que es podria fer, o no, d’aquest treball en aquestes condicions, i del que es pot recuperar i debatre en conclusió.


Fitxa tècnica

Títol original:
ENTRE / ACTE, Imágenes de frontera I
Número de registre:
2500
Artista:
Riera, Alejandra - Carnevale, Fulvia
Data de creació:
1997-2004
Any d'adquisició:
2004
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Instal·lació
Tècnica:
Arxius de "maquettes-sans-qualité" de 1997 actualitzats el 2004 per Alejandra Riera i Fulvia Carnevale. - Texts i vistes parcials, inspirat en 8 minuts filmats en Super 8 el novembre de 1997 a la frontera entre La Quiaca, Argentina i Villazon, Bolívia. - Pel·lícula 8 mm transferida a vídeo monocanal, color, so, 8 min, tinta impresa sobre paper DIN A3 i fotocòpies
Dimensions:
168 x 16 x 15 cm cm (ancho x alto x fondo)
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright:
© Alejandra Riera i Fulvia Carnevale
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites informació específica sobre l’obra o l’artista, ens pots contactar a colleccio [at] macba.cat i/o visitar la biblioteca del MACBA.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

El blau protegeix el blanc de la innocència. El blau s’emporta el negre. El blau és la foscor feta visible.
Derek Jarman