La imatge de l’obra no està disponible on-line.

77, 2014

Instal·lació, Dimensions variables

L’artista marroquí Younès Rahmoun presenta una instal·lació formada per setanta-set làmpades agrupades en deu formacions en forma de flor que, al seu torn, conjuntament, dibuixen una flor més gran. Les làmpades representen les setanta-set branques o camins de la fe dins l’Islam. Rahmoun treballa fortament influït per les filosofies zen i sufí, i pel paper de les matemàtiques i l’astronomia en la tradició musulmana.

Més enllà de la simbologia de la xifra i la seva vinculació a una religió específica, les instal·lacions de Rahmoun tenen una gran capacitat per evocar la dimensió universal de l’espiritualitat. Les seves peces són d’una gran simplicitat: la repetició sistemàtica d’un gest, una paraula, una acció o un element opera com un principi meditatiu. Rahmoun observa l’espai privat de les conviccions interiors i prova de materialitzar-lo de la manera més pura, de vegades només amb els elements llum, espai i silenci.


Fitxa tècnica

Títol original:
77
Número de registre:
5248
Artista:
Rahmoun, Younès
Data de creació:
2014
Any d'adquisició:
2015
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Instal·lació
Tècnica:
Instal·lació lumínica
Dimensions:
Dimensions variables
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Obra adquirida gràcies a Fundació Banc Sabadell
Copyright:
© Younès Rahmoun
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

M’agrada treballar amb allò que s’acostuma a dir "herència cultural", però els materials que faig servir són molt banals, com clixés, com blocs de sucre, portes, cuscús, catifes, documents oficials.
Latifa Echakhch