Carregant...

Tres conceptes buits, 1978

Fotografia, 3 element: 100 x 70 cm c/u. Total: 100 x 210 cm

Quan el 1978 Pilar Palomer va formar part de la primera participació oficial espanyola a la Biennal de Venècia, hi va portar divuit troncs de castanyers del Montseny com a metàfora de cossos morts. Un any després, produïa Tres conceptes buits, que evoca, també, la presència d’un cos. Palomer remet a un objecte amb una clara connotació antropològica i una llarga tradició en l’art conceptual, la cadira. El mateix Joseph Kosuth o Esther Ferrer n’han fet aproximacions emblemàtiques. En aquest cas, Palomer cobreix l’objecte, l’amaga de manera que l’ull continua identificant-lo, mentre ens indica que es tracta d’un «concepte buit». Activa així un doble codi d’aproximació a la realitat: un codi objectual i un de referencial. Però el joc establert per l’artista continua, ja que ens indica, amb un traç negre, la posició del seu cos, absent, en relació amb la cadira.


Fitxa tècnica

Títol original:
Tres conceptes buits
Número de registre:
RT.0110
Artista:
Palomer, Pilar
Data de creació:
1978
Fons:
Col·lecció MACBA. Dipòsit de l’Ajuntament de Barcelona. Donació Rafel Tous
Tipus d'objecte:
Fotografia
Tècnica:
Fotografia a les sals de plata i pintura sobre paper adherit a la fusta
Dimensions:
3 element: 100 x 70 cm c/u. Total: 100 x 210 cm (alt x ample x fons)
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Dipòsit de l'Ajuntament de Barcelona. Donació Rafael Tous
Copyright:
© Pilar Palomer
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.