La imatge de l’obra no està disponible on-line.

Half Tyre with Deflated Tube, 1987

Mig pneumàtic amb la càmera desinflada, 1987
Escultura, 56 x 63 x 24 cm

Un eix fonamental de la pràctica artística de Claes Oldenburg és la conversió de la matèria, a força de transformar objectes comuns de gran consum en escultures toves com s’evidencia a Half Tyre with Deflated Tube. Eliminant les funcions i els significats habituals dels objectes, l’artista construeix una crítica de la seva època a través de la ironia i el sentit de l’humor, que el situen com un dels màxims exponents de l’art pop. Moltes de les seves obres estan realitzades en col·laboració amb la seva dona, Coosje van Bruggen.

A més, Oldenburg experimenta amb grans escultures d’art públic que generalment presenten rèpliques a escala monumental d’objectes quotidians, com Els mistos (1992), situada en una cruïlla del barri barceloní d’Horta-Guinardó.

Fitxa tècnica

Títol original:
Half Tyre with Deflated Tube
Número de registre:
28
Artista:
Oldenburg, Claes
Data de creació:
1987
Any d'adquisició:
1988
Estat:
En exposició
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Escultura
Tècnica:
Polietilè, cartró i pintura acrílica
Dimensions:
56 x 63 x 24 cm (amplària x altura x profunditat)
Sala:
Edifici Meier, Planta 1, sala 5
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright:
© Claes Oldenburg
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

Visita la mostra permanent
Se suposa que els objectes tenen el caràcter objectiu dels productes industrials. No pretenen representar res més que allò que són. La categorització prèvia de les arts ja no existeix.
Charlotte Posenenske