Carregant...

Sense títol
, 1948

Influïda per l’automatisme surrealista i pels corrents existencials sorgits al París de la postguerra, la pintura de Michaux és un camp d’acció del gest lliure i dels moviments generats per la ment. Un dels seus grans temes és la figura humana, filtrada sempre per una constant recerca mental i per l’experimentació amb la pròpia consciència.

En la seva l’obra pictòrica, destaca una llarga sèrie de retrats sense títol. Es tracta de rostres de colors intensos construïts a partir de diverses masses de color. Michaux fa servir l’aquarel·la per aconseguir una execució ràpida, intensa i concentrada.

Aquesta aquarel·la sobre paper realitzada l’any 1948 mostra un rostre traçat amb línies subtils i acolorit amb taques de color blau, verd, groc i vermell. És una pintura espontània, de gest ràpid i enèrgic, amb figures amb un aire espectral, com si es tractés d’una aparició. Són éssers poc definits, sovint només esbossats, amb ulls esbatanats i que mostren ferides. Semblen emergir d’un món oníric o d’un univers mental alterat o guiat per substàncies psicotròpiques. La invenció de cal·ligrafies visuals, la indagació de tot allò que és informe i la reinvenció del cos humà cal situar-los en el context de redefinició de l’abstracció europea de postguerra.

Fitxa tècnica

Títol original:
Sense títol
Número de registre:
2490
Artista:
Michaux, Henri
Data de creació:
1948
Any d'adquisició:
2004
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Obra sobre paper (única)
Tècnica:
Tinta sobre paper
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright:
© Henri Michaux, VEGAP, Barcelona
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites informació específica sobre l’obra o l’artista, ens pots contactar a colleccio [at] macba.cat i/o visitar la biblioteca del MACBA.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

Entrar en un museu és una cosa que comença a casa, en un avió, en un tuit
Mark Wigley