La imatge de l’obra no està disponible on-line.

Bacchus Drops, 1985

Gotes de Bacus, 1985
Instal·lació, Mides diverses

(...)Tots van presentar per primera vegada el seu treball madur cap a 1980-1981. Poc després se’ls va aplegar per formar un grup que pogués respondre a les «generacions» anteriors que havien dominat l’escultura britànica des de la guerra, i alhora ser també l’homòleg necessari d’aquells joves nacionals, com la Transvanguardia italiana i els Neue Wilden alemanys, que apareixien a l’estranger. Però no només és problemàtica la noció de successió de generacions a l’escultura britànica de la postguerra; el que tenen en comú resulta insuficient para distingir aquests artistes d’alguns altres d’una edat semblant que realitzen obres en tres dimensions en algun punt del globus, com l’alemany Harald Klingelhöllen. A més, els integrants de la «Nova escultura britànica» comparteixen poques coses amb els pintors figuratius expressionistes, als quals es començava a parar una atenció artística arreu del món. Les seves arrels, en canvi, no rauen en la pintura o l’art conceptualista, sinó en debats centrats en les formes expandides d’escultura que es desenvoluparen a finals dels seixanta, incloent-hi el land art, el process art i les instal•lacions. Tanmateix, allò que comparteixen va més enllà de certa tradició estètica o d’un llegat. Més important que el fet que aquests artistes pertanyin a la mateixa generació, a grans trets (tots van néixer entre 1948 i 1955), és el fet que tots ells van estudiar a un o més dels principals instituts artístics de Londres durant els anys setanta. També resulta important que després d’experimentar amb diversos tipus de performance, instal•lacions i/o treball conceptual, cap a finals de la dècada tots es concentressin progressivament en objectes autònoms, relativament continguts i fixats: objectes, a més, fet a mà, fabricats més que produïts artesanament amb materials mundans, familiars.

Lynne Cooke, 1988


Fitxa tècnica

Títol original:
Bacchus Drops
Número de registre:
1738
Artista:
Cragg, Tony
Data de creació:
1985
Any d'adquisició:
2001
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Instal·lació
Tècnica:
Fusta, plàstic i vidre
Dimensions:
Mides diverses
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Dipòsit particular, Barcelona
Copyright:
© Tony Cragg, VEGAP, Barcelona
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

L’or no s’associa amb la brutícia. I l’or, com els diamants, és un material exalçat. Té un grau d’abstracció tal que et situa –si el fas servir artísticament– en un nivell encara més elevat.
James Lee Byars