La imatge de l’obra no està disponible on-line.

1 pas 1:10 en 1m, 1976

Objecte, 15,5 x 20 x 39,5 cm

Des que el moviment Fluxus s'introdueix dins l'escena artística d'Amsterdam, a principi dels anys seixanta, brouwn connecta amb l'art conceptual i realitza performances que tracten sobre l'acte de caminar i que inclouen entrevistes amb els transeünts, i també sobre diverses formes de mesurar l'entorn, ja sigui en el transcurs de viatges o en trajectes més domèstics. Al llarg de la seva trajectòria artística, la gran precisió i la coherència del seu treball l'han convertit en un dels artistes holandesos més rellevants. En els últims anys, els seus interessos l'han portat a treballar amb altres mitjans, com les instal·lacions, els llibres d'artista i les maquetes arquitectòniques.

Recórrer distàncies, el moviment des de a fins a b, és una de les activitats humanes quotidianes més essencials, i és entorn d'aquest fet que brouwn ha centrat la seva producció. brouwn utilitza les seves pròpies unitats subjectives de mesura (el "peu-sb", el "colze-sb" i el "pas-sb") i les contraposa al sistema mètric adoptat universalment o a alguna altra unitat local de mesura, sovint obsoleta. En determinar distàncies en unitats de mesura diferents i en combinar-les o comparar-les amb altres unitats específiques de mesura, es crea un camp de tensió entre el que és específic, que és únic, i el que és abstracte, que és general. Al principi, brouwn anotava aquestes distàncies mitjançant segments de línia en un paper, o mitjançant text i xifres en fitxes que guardava en fitxers o en carpetes. Des de principi dels anys vuitanta també ha utilitzat làmines o tires d'alumini, a més de volums de fusta o metall. Considera que aquestes formes bidimensionals i tridimensionals són instruments de mesura. Amb aquestes unitats de mesura retrata persones, edificis, espais, parets i terres, entre altres coses.

En l'obra de brouwn, la forma i el material depenen del concepte, però les formes sempre són modestes. En la sèrie This way brouwn [Per aquí brouwn] , l'artista pregunta als vianants com es va d'un punt a a un punt b i unes notes en un paper contenen les indicacions. De vegades les indicacions són només verbals i el paper està en blanc. Després brouwn estampa "This way brouwn" en els fulls de paper. En aquest mateix període va començar a treballar en les obres amb trepitjades sobre fulls de paper. Mentre camina, brouwn deixa anar fulls de paper, que cauen voleiant a la calçada o al carrer. Després torna a recollir els fulls de paper que porten la marca de les petjades dels vianants que s'adrecen des del punt a fins al punt b.

brouwn no publica fotografies de la seva obra, ni informació biogràfica ni bibliogràfica. No concedeix entrevistes. Aquesta informació resta valor a la seva mateixa obra: "És només palla", afirma brouwn; "la mateixa obra ofereix l'entrevista, escriu la biografia". brouwn ha mantingut aquesta actitud des del principi, i per a ell és part de la seva obra… "És essencial", diu brouwn.

Algunes frases de l'artista:

"A la meva obra no parlo mai de dibuix ni d'escultura."

"Tot mil·límetre, metre i distància tenen la seva pròpia identitat."

"La presentació visual és material en ella mateixa."

"Abans les distàncies mai no havien estat tan desproveïdes de sentit com ara. Cada vegada hi ha més persones que fan vols de llarga distància diverses vegades l'any. Cada dia es veu més debilitada la validesa del concepte de distància. A la meva obra les distàncies es revitalitzen. Recuperen sentit."

"Una distància s'orienta en una direcció, una distància imaginària pot no tenir direcció."

"Les publicacions són exposicions duradores."


Fitxa tècnica

Títol original:
1 pas 1:10 en 1m
Número de registre:
2741
Artista:
brouwn, stanley
Data de creació:
1976
Any d'adquisició:
2006
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Objecte
Tècnica:
targeta: 1 pas 1:10, en 1 m + targetes en blanc + 1000 targetes; a cada targeta una distància (línia) d'1 mm, amb text: 1 mm. la distància d'1 pas 1:10 es defineix en 1 m per x targetes i es marca amb una targetes grisa amb llengüeta.
Dimensions:
15,5 x 20 x 39,5 cm (alt x ample x fons)
Crèdits:
col·lecció macba. fundació macba. obra adquirida gràcies a fundació abertis
Copyright:
© stanley brouwn
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

L’or no s’associa amb la brutícia. I l’or, com els diamants, és un material exalçat. Té un grau d’abstracció tal que et situa –si el fas servir artísticament– en un nivell encara més elevat.
James Lee Byars