Carregant...

O d'ouera, 1969 (1988)

Escultura, 35,4 x 41 x 38 cm

–Què creu que li deuen a Marcel Duchamp els seus poemes objecte?

–Crec que 1’artista conscient actual deu molt a Duchamp. Una vegada jo era a París i feien una gran exposició de Picasso; deien que Picasso obria una nova etapa. Jo crec que tanca una etapa i el que 1'obre és Duchamp. La poesia visual n'és una filla, encara que ja n'hi hagués abans de Duchamp per unes vies diferents. Aquesta creativitat nova que eixampla el concepte de professió artística, això que un pintor pot fer escultura i 1’escultura es pot convertir en pintura, és a dir, sense unes fronteres tan clares, és una òptica que la va portar Duchamp amb els seus experiments. És a dir, els ready-made són un concepte més nou que el quadre. Picasso i Miró porten la pintura a un límit sensacional, però el senyor que canvia de mentalitat és Duchamp.

–La poesia visual i els poemes objecte remarquen més un interès per l'absurd, la contradicció i l'ambigüitat que en l'obra literària?

–No, és la mateixa via amb una eina diferent; hi ha objectes de tota mena: crítics, èpics, lírics..., perquè en això la poesia visual i d'objecte és molt semblant a la poesia de codi literari; els gèneres poden coincidir.

–Els poemes objecte, els busca o els troba?

–De tot, n'hi ha que em vénen i n'hi ha que els busco. Generalment, dels que he fet fins ara, n'hi ha molts que els he somiat; els veig en somnis, em desperto i els apunto, i si no és 1'objecte pròpiament és el punt de partida; aquí apareix un rodet de fil, llavors aquesta presència dispara unes idees, però el rodet ha estat una manifestació que ha sortit de dintre. Generalment la meva obra va de dins a fora, mai de fora a dins; això no vol dir que, com l'oda a Macià o la de Companys, sigui diferent, però en general les idees i els processos vénen de dins.

Clopés, Josep: «Joan Brossa. Entrevista», Vents (febrer de 1988), núm. 30


Fitxa tècnica

Títol original:
O d'ouera
Número de registre:
4985
Artista:
Brossa, Joan
Data de creació:
1969 (1988)
Any d'adquisició:
2011
Estat:
En préstamo
Fons:
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA
Tipus d'objecte:
Escultura
Tècnica:
Fusta, vinil i ferro
Dimensions:
35,4 x 41 x 38 cm (alt x ample x fons)
Número d'edició:
Ed. 5/10
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Consorci MACBA. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Copyright:
© Fundació Joan Brossa, VEGAP, Barcelona
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

Tot i que les meves escultures contenen idees sobre processos de desenvolupament psicològic i emocional, de fet no són sinó exploracions físiques del pensament, el sentiment, la comunicació i la relació.
Karla Black