Nascuda a Praga el 1955, el 1968, arran de l’ocupació soviètica de Txecoslovàquia, es va traslladar amb la seva família al Canadà, on es va llicenciar en Belles Arts. Des de llavors, viu i treballa a Mont-real. El realisme irònic de la cultura txeca impregna, encara avui, el seu treball artístic, d’una gran força conceptual. El cos és el tema central de la seva obra, un element físic associat al poder, al control, a la seducció i també a la tecnologia. Sterbak produeix objectes plantejats sovint com a pròtesis físiques o com a artefactes tecnològics corporals. En les seves performances, vídeos, objectes i instal·lacions, juga amb la ironia, l’absurd i també amb emocions bàsiques com la por o el desig.

La seva obra es va donar a conèixer a Europa a la secció Aperto de la Biennal de Venècia de 1990, amb la reveladora performance Remote Control. Des d’aleshores, ha realitzat exposicions individuals a destacades institucions com el New Museum of Contemporary Art (1990) i el MoMA de Nova York (1992), la Fundació Antoni Tàpies de Barcelona (1995), la Serpentine Gallery de Londres (1996), el Musée national des beaux-arts du Québec (2007) o la Galerie im Taxispalast d’Innsbruck (2016). Ha participat en múltiples esdeveniments artístics com les biennals de Gwangju a Corea del Sud (1995), Istanbul (1997) o Venècia (2003). La seva obra forma part de col·leccions com la del Centre Georges Pompidou de París, la Vancouver Art Gallery, el Musée d’art contemporain de Montréal, la Fundació “la Caixa” de Barcelona o el MACBA, entre moltes d’altres.

Visita la mostra permanent
L’or no s’associa amb la brutícia. I l’or, com els diamants, és un material exalçat. Té un grau d’abstracció tal que et situa –si el fas servir artísticament– en un nivell encara més elevat.
James Lee Byars