Dorothée Selz va néixer el 1946 a París, ciutat on viu i treballa. Formada en una família de col·leccionistes d’art i neboda del crític d’art Jean Selz, als anys setanta va entrar en contacte amb l’anomenat Grup dels Catalans a París i va col·laborar en els rituals comestibles i festius realitzats per Miralda, Joan Rabascall i Jaume Xifra. La seva producció inicial, amb collages que qüestionen el lloc de la dona en els mitjans, ja incorporava referències a elements comestibles. Amb els anys, les seves escultures, pintures i collages dialoguen amb les arts populars i amb l’etnografia de diverses parts del món. Ofrenes de Bali, figures de sucre de Mèxic i objectes d’artesania de diferents continents s’incorporen a les seves obres amb la intenció d’esborrar els límits entre les arts majors i menors. Amb un llenguatge pròxim al pop, Selz construeix escultures recobertes de materials comestibles com fruites o dolços que ella anomena «escultures comestibles efímeres». Concebudes específicament per a cada espai i construïdes de manera festiva amb la participació del públic, uneixen un registre visual, gustatiu i lúdic.
Des dels anys setanta, ha exposat en espais com la Fundació Joan Miró de Barcelona (1983) o l’Institut Francès de Buenos Aires (2006) i el de Rio de Janeiro (2011). Ha realitzat les seves instal·lacions en espais públics de l’American Craft Museum de Nova York (1988), el Centre Georges Pompidou de París (2000) o el Musée du Louvre de París (2005), entre d’altres.

Visita la mostra permanent
Se suposa que els objectes tenen el caràcter objectiu dels productes industrials. No pretenen representar res més que allò que són. La categorització prèvia de les arts ja no existeix.
Charlotte Posenenske