Antoni Miralda va néixer a Terrassa (Barcelona) el 1942. Després d’una estada de dos anys a París i dos a Londres, el 1966 es va instal·lar a la capital francesa fins al 1972, any en què es va traslladar a Nova York. Actualment viu entre Miami i Barcelona. En els anys seixanta, juntament amb els anomenats «catalans de París» -Joan Rabascall, Jaume Xifra, Benet Rossell i Dorothée Selz-, va muntar una sèrie de happenings o rituals col·lectius entorn del cerimonial del menjar a partir del color i el seu simbolisme. D'entrada amb Dorothée Selz i, des del 1972, amb la conservadora i gastrònoma Montse Guillén, va fer del menjar l'objecte del seu treball artístic.

Amb els anys ha desenvolupat grans instal·lacions amb un llenguatge inconformista, festiu, barroc i kitsch que acosta l'art i la vida. En projectes destacats com Honeymoon Project, un enllaç simbòlic de l'estàtua de Colom de Barcelona amb l’estàtua de la Llibertat de Nova York, se serveix d'una activitat universal com el menjar per dur a terme una deconstrucció de prejudicis en un món ja global. Moltes de les seves obres promouen la participació col·lectiva i el joc i la festa.

La seva etnologia gastronòmica li ha suposat un ampli reconeixement internacional. Des del 2000, Miralda s'ha centrat en el FoodCulturaMuseum, un arxiu de projectes múltiples basats en la recerca i la reflexió sobre la diversitat gastronòmica i el seu vincle amb les cultures del planeta. Amb seu a Miami i a Barcelona, explora i difon la cultura del menjar mitjançant audiovisuals, música, llibres, mobles, objectes i tota mena de documents.

Visita la mostra permanent
Entrar en un museu és una cosa que comença a casa, en un avió, en un tuit
Mark Wigley