Formada en Belles Arts a la Universidade Federal de Minas Gerais al Brasil, viu i treballa a Sâo Paulo. Amb una obra crítica que no renuncia a la mirada poètica, els seus vídeos i instal·lacions a gran escala, així com els seus dibuixos, fotografies i petits objectes, detecten les contradiccions de la vida humana a les grans ciutats. Marcelle construeix propostes de gran impacte visual que posen de manifest la seva preocupació constant per les dinàmiques col·lectives i la dialèctica entre caos i ordre, tant en el camp demogràfic com en el polític i econòmic. Acostuma a treballar amb grups de persones com obrers industrials, pagesos, activistes, músics o personal dels museus, a qui proposa intervencions coreografiades per analitzar els processos i sistemes de classe, treball i jerarquia. El resultat és una obra que posa l’accent en les formes de relació i de poder col·lectives, però també en la memòria, l’educació, l’empatia i l’amor.

Entre les seves exposicions individuals, cal destacar les presentades al Museu de Arte da Pampulha a Belo Horizonte (2004), l’Ikon Gallery de Birmingham (2008), el Camberwell College of Arts de Londres (2009), el Rochester Art Center de Rochester als EUA (2012), el Secession de Viena (2014), el MoMA PS1 de Nova York (2016) i el MACBA de Barcelona (2022). Ha participat en les biennals de l’Havana (2006), Lyon (2007), Sâo Paulo (2010), Xarjah (2015, 2013), Istanbul (2013), Porto Alegre (2013) i Berlín (2018), i va representar el Brasil a la 57a Biennal de Venècia (2017). La seva obra forma part de col·leccions com la del Museu de Arte Moderna da Bahia de Salvador, el Museu de Arte Moderna de Sâo Paulo i la Pinacoteca do Estado de Sâo Paulo, tots tres al Brasil; Tate Modern de Londres; la Royal Library de Copenhaguen; el MoMA de Nova York i el MACBA de Barcelona.

Visita l'exposició de Col·lecció