Sanja Iveković va néixer el 1949 a Zagreb, ciutat on es va formar a l'Acadèmia de Belles Arts i on actualment viu i treballa. Cal associar els seus primers treballs amb la Nova Umjetnićka Praksa (Noves pràctiques artístiques), la primera generació d'artistes conceptuals a la Iugoslàvia dels anys setanta que va intentar democratitzar l'espai artístic abandonant galeries i sortint al carrer a través d'actuacions i l'ús de materials barats i accessibles. Amb una obra heterogènia que abasta la fotografia, la performance, el vídeo i la instal·lació, Iveković parteix de la seva pròpia vida i posicionament social com a dona per construir una reflexió crítica sobre la influència dels mitjans de comunicació de masses i la política del poder en els contextos de la societat socialista i postsocialista. Iveković ha impulsat múltiples iniciatives socials i polítiques com Electra - The Women’s Art Centre i el Centre for Women’s Studies a Zagreb.

Entre les seves exposicions, destaquen les realitzades al Kölnischer Kunstverein de Colònia (2007), el Van Abbemuseum d’Eindhoven (2009), el MoMA de Nova York (2011) i el Mudam de Luxemburg (2012). Ha participat en la Biennal de Gwangju (2010), la Documenta de Kassel (1987, 2002, 2012 i 2017) i la Biennal d’Istanbul (2007 i 2009). La seva obra es troba en col·leccions com la del MoMA de Nova York, la Moderna Galerija de Zagreb, la National Gallery de Canadà i l’Stedelijk Museum d’Amsterdam.

Visita la mostra permanent
Entrar en un museu és una cosa que comença a casa, en un avió, en un tuit
Mark Wigley