Format en Escenografia a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de Barcelona, ha desenvolupat la seva pràctica artística en paral·lel a l’escenografia, fet que li ha donat una acusada consciència de la presència física a l’espai. Tant en les seves instal·lacions com en els objectes escultòrics o escenografies, incorpora i experimenta amb les nocions de construcció, presentació i representació. Ha realitzat nombroses escenografies per a espais com el Teatre Lliure de Barcelona, el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Romea de Barcelona, l’Espai Brossa de Barcelona i el Teatro de la Zarzuela de Madrid. Com a director artístic, ha col·laborat en pel·lícules de directors com Jaime Camino, Pere Portabella o Francesc Betriu. Duran té també una destacada producció d’escultura pública, com la instal·lació Una cadena d’esdeveniments, una composició de peces ceràmiques amb relleus incrustats i esmaltats presentada a la Capella MACBA l’any 2011 i que es troba instal·lada de manera permanent a la Biblioteca Central de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Des de finals dels anys setanta, ha presentat exposicions individuals i instal·lacions en espais de Barcelona com l’Espai 10 de la Fundació Joan Miró (1979), la Sala Metrònom (1981), La Virreina (1995), la Capella MACBA (2011) i el Teatre Nacional de Catalunya (2018), i també a Koldo Mitxelena de Sant Sebastià (1995) i el Museu d’Art de Sabadell (2002). Entre 2009 i 2020, el seu projecte Sin escenario va itinerar per institucions com el Museo de Arte de San Salvador a El Salvador, el Museo de Arte y Diseño Contemporáneo de San José de Costa Rica, el Museo de Arte Contemporáneo de Panamà i el Centro Cultural de España a Mèxic DF. La seva obra forma part de col·leccions com la de la Fundació “la Caixa”, Fundació Vila Casas i Col·lecció Suñol de Barcelona, Artium de Vitòria, Waddington Galleries de Londres i MACBA de Barcelona.

Visita l'exposició de Col·lecció