Richard Artschwager (Washington, 1923 ‒ Albany, 2013) es va formar en ciències i matemàtiques, abans d’accedir al món de l’art. Els seus treballs escultòrics qüestionen els convencionalismes de l’art i la construcció de sentit. Influït per artistes com Mark di Suvero, Claes Oldenburg o Malcom Morley i proper a una estètica pop, al començament dels anys setanta va construint un estil propi amb la incorporació de la fòrmica i del «celotex», un material industrial utilitzat per revestir sostres.. Desafiant les convencions en pintura i escultura, va produir escultures i mobles-escultura, així com formes escultòriques pintades o revestides de goma que ell va anomenar blps.

Artschwager partia de fotografies de diaris o revistes per reproduir en els seus quadres, de manera borrosa, retrats, interiors domèstics i arquitectures simptomàtics de la vida nord-americana.

Va exposar regularment des de la meitat dels anys seixanta. Entre les retrospectives dedicades a la seva obra, destaquen la del Whitney Museum of American Art (1988, 2012), Centre Georges Pompidou de París (1989), Neues Museum de Nuremberg (2001) o Museum of Applied Arts de Viena (2002). La seva obra forma part de nombroses col·leccions com el MoMA de Nova York, l’Art Institute de Chicago, el Museum Ludwig de Colònia, el Museum für Moderne Kunst de Frankfurt o el MACBA de Barcelona.

Visita la mostra permanent
La sang de la sensibilitat és blava / Em consagro per tal / De trobar-ne l’expressió més perfecta.
Derek Jarman