Imagen

Els moviments d'avantguarda van aspirar a la renovació de la societat mitjançant l'eixamplament de la percepció humana, i en ampliar tant els materials com els mitjans de creació, van introduir el so com a àrea d'investigació. Però no va ser fins la dècada dels cinquanta i els seixanta que es va produir una considerable producció, articulació i difusió del so com a territori assentat de la producció artística. El so i les seves tecnologies de transmissió van introduir, amb el cinema, un tempo propi, com a element integrant de l'experiència de l'obra i la condició de la seva experiència. El disc de vinil -autèntic transmissor i popularitzador dinàmic del so- ha estat «colonitzat» pels artistes, que se l'han apropiat per difondre les seves obres sonores.
Aquesta publicació obeeix a la voluntat d'incidir en l'esfera de la creació musical i sonora, dins la producció cultural del nostre temps, i tracta aspectes tan diversos com els experiments vocals, les innovacions tècniques i conceptuals, des de les tradicions experimentals de la música clàssica fins a les formes més populars com el rock, el pop o el flamenc.

Compra el llibreAccedeix a la botiga de Laie on-line.

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2006
Autor:
Col·lecció:
Contratextos
Suports:
Pàgines:
111
Línia editorial:
Assaig
Edicions:
Cat.978-84-89771-27-7

Continguts relacionats

Àudios

Son[i]a #08 Guy Schraenen
17.05.2006
Entrar en un museu és una cosa que comença a casa, en un avió, en un tuit
Mark Wigley