Descatalogado
Imagen
Una tasca pendent dels museus d'art contemporani en l'actualitat és la d'integrar-se de debò en el teixit social; la d'estendre's cap al seu entorn i cap als ciutadans tornant-se part de la seva realitat quotidiana. Sota aquesta línia, el MACBA ha intentat des de la seva fundació renovar les seves estratègies d'implicació urbana i social, desacralitzant el seu espai i les seves exposicions. Així, el 2003 Daura García va proposar al museu una suggeridora intervenció artística. Juxtaposant l'espai físic i l'espai simbòlic del MACBA, aquesta artista va revertir enginyosament la seva monumentalitat convertint-lo en un regne-església en el qual es podia conrear i professar un altra visió de l'art. Predir i organitzar el futur a través del museu era la metàfora i la ironia utilitzada per Daura García per desinstitucionalitzar-lo i per criticar la manera en que els museus s'apropien de la història per gestionar el present. El projecte incloïa la realització d'una web i la publicació d'una novel·la en la qual es feia una crònica detallada de la construcció museística del Regne. Aquest 'fascicle futurista' inclou notes de Chus Martínez, Emiliano Battista, Maureen Mooren i Daniel Van Der Velden.

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2003
Autor:
Col·lecció:
Altres
Suports:
Pàgines:
96
Disseny:
Disseny de Maureen Mooren, Daniel Van der Velden
Edicions:
Ang./Cas.84-89771-03-0
L’artista s’ha d’enfrontar al que és desconegut amb un tarannà positiu i clavar-hi queixalada sense por
Eduardo Chillida